اپراتورها

رگولاتوری

December 6, 2013
17:12 جمعه، 15ام آذرماه 1392
کد خبر: 59285

وزیر ارتباطات: حمایت همه جانبه از اپراتورها را وظیفه خود می دانیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: حمایت همه جانبه از اپراتورها را وظیفه خود می دانیم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اهتمام وزارت ارتباطات بر حمایت از بنگاههای کوچک و بزرگ اقتصادی فعال در حوزه ICT گفت: اپراتورهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات متعلق به این نظام هستند و حمایت همه جانبه از اپراتور ها و فعالان بخش خصوصی را وظیفه خود می دانیم.
 
 
به گزارش ٱژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دکتر محمود واعظی در گردهمایی مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات استان های سراسر کشور ، اظهار داشت: در وزارت ارتباطات قصد تصدی گری نداریم و برخلاف ذهن برخی مدیران دولتی که داشتن زیرمجموعه بزرگ را اقتدار می دانند ما اقتدار را به تمرکز درست بر ساختارها ، ایفای نقش مهم سیاستگزاری ، نظارت و هماهنگی می دانیم .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در بخش های مختلف فعالیت های این وزارتخانه، مسوولیت ها به پیمانکاران و بنگاههای کوچک و بزرگ واگذار می شود و ما نگاه حاکمیتی بر فعالیت ها خواهیم داشت.
وی با بیان این که با اصل واگذاری شرکت مخابرات ایران موافق بوده است، گفت: البته واگذاری مخابرات با سرعت و بدون شفافیت صورت گرفته به طوری که در برخی مواقع مخابرات حتی نگاهی حاکمیتی پیدا کرده بود که البته با تدابیر اتخاذ شده به بخشی از خواسته های خود رسیدیم.
وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات خطاب به مدیران کل ict استانی گفت: حمایت همه جانبه از بخش خصوصی را وظیفه خود باید بدانیم تا فعالان این بخش بتوانند فعالیت هایشان را توسعه بخشند اما باید مطابق با پروانه نقش حاکمیتی و نظارتی خود را به درستی ایفا کنیم چرا که مردم هر خطایی را در سرویس های این حوزه از چشم وزارت ارتباطات می بینند.
وی گفت: در این راستا در مدت زمان کوتاه آغاز به کار دولت تدبیر و امید، جلسات زیادی با فعالان بخش خصوصی و اپراتور های حوزه ICT برگزار شده و در جریان مسایلشان قرار گرفته ایم چرا که باور ما در وزارت ارتباطات این است که برخورد دوستانه با این فعالان می تواند بسیار ثمر بخش باشد.
واعظی ادامه داد: اگر بتوانیم رقابت ایجاد شده بین اپراتور ها را به درستی هدایت کنیم در نهایت مردم می توانند در این رقابت سالم نفع ببرند.
وی گفت: از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواسته ایم تا در فواصل زمانی کوتاه عملکرد اپراتور ها را به اطلاع مردم برسانند .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برقراری ارتباط با مردم و پاسخگو بودن به مشکلات آنان، توجه به مناطق محروم و کم توسعه یافته ، حمایت از بخش خصوصی، حمایت از تولیدات داخلی و همچنین حمایت از طرح های پژوهشی را از اولویت های کاری خود در این وزارتخانه دانست و گفت: یکی از دغدغه های دولت یازدهم و شخص رییس جمهوری ایجاد اشتغال و ایجاد بنگاههای کوچک و بزرگ داخلی بوده که حوزه ICT با توجه به این که بازده بالایی با سرمایه گذاری پایین را ممکن می سازد بسیار می تواند ثمر بخش باشد.
وی با تاکید بر این که باید ادارات کل استانی وظایف سنگین خود را باور کنند در پایان خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات یک سازمان منسجم بوده و نباید مرزبندی بین زیر مجموعه ها و شرکت های تابعه آن محسوس باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.