سخت‌افزار

گوشی

December 6, 2013
17:46 جمعه، 15ام آذرماه 1392
کد خبر: 59292

رونق در بازار جهانی ترموستات‌های هوشمند مخصوص موبایل

محبوبیت ترموستات‌های هوشمند رو به افزایش است و کارشناسان بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های خود اعلام کردند در حالی تا پایان سال 2013 میلادی 1.3 میلیون دستگاه از این محصولات وارد بازار جهانی می‌شود، پیش‌بینی شده است که این رقم در سال 2018 به بیش از 8 میلیون دستگاه برسد که با این جریان می‌توان رشد سالانه عرضه این قبیل محصولات را از هم‌اکنون تا سال 2018 میلادی 43 درصد پیش‌بینی کرد.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، عرضه نوآوری‌های فراوان در حوزه ترموستات‌های هوشمند با حضور شرکت‌های نوپایی Nest Labs، ecobee و EcoFator قوت گرفته و باعث شده است تا این روزها طراحی‌های جدید با قابلیت‌های کاربردی در این محصولات دیده شود تا پس از گذشته چند دهه، تغییرات اندکی در این زمینه به وجود آید.
 
سیستم‌های کنترلی Wi-Fi بیشترین سهم از این بازار را در اختیار دارند و به یک گزینه معمول و کاربردی در کارخانه‌های تولیدکننده تبدیل شده‌اند. پیش‌بینی شده است که در سال 2018 میلادی در مجموع 3 میلیون دستگاه سیستم کنترلی Wi-Fi مخصوص ترموستات‌های هوشمند وارد بازار جهانی شود.
 
همه‌گیر شدن فناوری Wi-Fi به یک پایه ثابت برای گسترش فناوری HAN تبدیل شده است این روزها برای کارخانه‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند و همچنین کاربران یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود. شرکت ZigBee هم‌اکنون ترموستات‌های هوشمند خود را با این قابلیت تولید می‌کند و پیش‌بینی کرده است که در سال 2018 میلادی بیش از 2 میلیون دستگاه از آن‌ها را روانه بازار جهانی کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.