اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 8, 2013
9:35 یکشنبه، 17ام آذرماه 1392
کد خبر: 59335

واردات کیلویی تجهیزات شبکه به کشور

یک واردکننده تجهیزات شبکه و مخابراتی گفت: نگرش غیراصولی و تصدی‌گری سنتی در واردات و گمرکات، نبود آزمایشگاه‌های مناسب، کندی و گاهی اوقات ناکارآمدی روند بررسی کیفیت، دردآورترین مشکل واردات در این حوزه است.
حسین عطرسایی در نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: نگرش غیراصولی و تصدی‌گری سنتی در امور واردات و گمرکات، دردآورترین مشکل واردات تجهیزات شبکه و مخابراتی است.
 
این فعال بازار IT با اشاره به مشکل تعیین تعرفه گمرکی تجهیزات شبکه براساس وزن و کیلوگرم، توضیح داد: برای مثال روال و تعرفه ترخیص سوئیچ شبکه از گمرک، این طور است که هر چه وزن سوئیچ بیشتر باشد، باید گمرکی بیشتری پرداخت شود.
 
وی ادامه داد: در نتیجه هزینه ترخیص یک سوئیچ 24 پورت غیرمدیریتی تقریبا برابر سوئیچ 24 پورت حرفه ای با مبدا ساخت معتبر تر و ده ها قابلیت لایه دو و سه شبکه است. حال آنکه این دو کالا تفاوت قیمت بسیاری دارند.
 
مدیرعامل دانیار همچنین با اشاره به دیگر مشکلات واردکنندگان در زمان بررسی و اخذ استاندارد کالا، افزود: روند بررسی و استاندارد کالاهای وارداتی ملال آور و قوام نیافته است.
 
وی ادامه داد: با وجود اینکه یکی از مدافعان بررسی فنی و کیفی و ممانعت از ورود کالای بی کیفیت هستم؛ اما بارها از روند اداری متضرر شده ام.
 
این واردکننده تجهیزات شبکه و مخابراتی تصریح کرد: نبود آزمایشگاه های مناسب و متولی گری دولتی، روند بررسی کیفیت را طولانی و گاهی اوقات ناکارآمد کرده که باعث بروز ضایعات مالی و حیثیتی فراوان برای شرکت ها و تعویق پروژه ها می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.