اپراتورها

تلفن همراه

December 11, 2013
13:48 چهارشنبه، 20ام آذرماه 1392
کد خبر: 59376

یک نماینده مجلس: رانت‌خواران بسیاری در مخابرات رخنه کرده‌اند/افشای بخشی از سناریوی لغو قرارداد خرید از داخل همراه اول

ذوالانوار گفت: در مخابرات به شدت وضع این‌گونه است و اگر چه بسیار تلاش کردیم قطب الکترونیک بودن فارس را اثبات کرده و توسعه دهیم اما با وجود رانت‌خوارانی که در وزارت مخابرات هستند نتوانستیم، چراکه گریزگاه‌ها و پیچ‌و‌خم‌های فراوانی برای آنان وجود دارد.
 
وی افزود: تشکل‌هایی نیز توسط کارکنان و بازنشستگان وزارتخانه‌ها و شرکت‌ها راه‌اندازی و گاه توسعه مخابرات کشور به سمت همین افراد که شغل دارند جهت‌دهی می‌شود.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: در شیراز نخستین «بی.تی.اس» بومی ایران تولید شد و در زمان دولت قبل قرار‌دادی به مبلغ 176 میلیارد تومان منعقد و 70 میلیارد تومان از این قرارداد اجرایی اما همان رانتی که در مخابرات بود آنقدر کارشکنی کرد که قرارداد بعد از 70 میلیارد تومان اجرا قطع شد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر همراه اول می‌گوید برای من این قطعات کارکرد ندارد در حالی که در شمال، مرودشت، فیروزآباد و … امتحان شد و جواب داد.
 
ذوالانوار با تشریح روند مشکوک تست این «بی.تی.اس» خاطرنشان کرد: در سپیدان که جمعه‌ها مردم هجوم می‌آوردند تعداد معدودی از این «بی.تی.اس»‌ها نصب شد در حالی که دامی بود که طراحی کرده بودند تا اگر سه «بی.تی.اس» در شرایط عادی کافی باشد در جمعه 10 «بی.تی.اس» نیز کافی نیست.
وی بیان کرد: کولر این ایستگاه‌ها را می‌دزدیدند‌، برق آن را قطع می‌کردند تا به هر طریق مانع کار شوند.
این نماینده مجلس ابراز داشت: اینکه بخواهند یک شهرستان را زیر پوشش ببرند باید طراحی را به خود سازنده بدهند نه اینکه تعداد کمی را خود خریدار نصب کند و بگوید معیوب است.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: در مورد اشتغال در بخش کشاورزی نیز مسائلی از این دست وجود دارد که گاه به جای آن که تولید داخل را رونق دهند شرایط واردات را مساعد می‌کنند.
وی افزود: گاه دیده شده که مسئولی رده بالا پیش‌بینی گران شدن محصولی را می‌کند بدون اینکه توجه کند این سخن او و تحقق پیش‌بینی‌اش به نفع چه کسانی است.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: رانت‌خوارانی در بخش دولتی و خصوصی وجود دارند که برای استمرار سود میلیاردی واردات، مانع از رونق تولید داخلی می‌شوند.
 
سید حسین ذوالانوار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: محمدرضا شاه چند کارخانه در شیراز درست کرده بود که یکی صنایع الکترونیک «صا شیراز» توسط آمریکایی‌ها، دیگری «آی.تی.آی» صنایع مخابراتی راه دور ایران توسط ژاپنی‌ها و مورد آخر «آی.تی.ام.سی» یا زیمنس مربوط به آلمان‌ها بود.
 
وی افزود: در آن دوران شیراز چند کارخانه نساجی نیز داشت و کارخانه‌های شیراز از همان زمان محدود بودند و بعد از انقلاب نیز تقویت نشدند.
 
ذوالانوار ادامه داد: از سویی با وقوع جنگ تحمیلی آمریکاییان صدام را تحریک کردند که صنایع الکترونیک شیراز و واحدهای صنعتی دیگر را بمباران کند.
 
وی اضافه کرد: باید توجه کرد که شیراز نزدیک خلیج فارس و زمانی استان هفتم کشور بوده و «فارس، جزایر، بنادر» نامیده می‌شده و بحرین و بوشهر نیز جزو آن بوده‌اند.
 
ذوالانوار خاطرنشان کرد: آمریکاییان آمدند و دو استان ساحلی باریک درست کردند که نیروی نظامی کمی در آن استقرار پیدا کند تا اگر تصمیم گرفتند ورود پیدا کنند ایران آسیب‌پذیر باشد.
 
این نماینده مجلس بیان کرد: بعد از انقلاب گرایشات محلی و دامن زدن به قومیت و محلیت‌ها بسیار شد و دولت‌های مختلف در راستای حفظ صنایع موجود فارس تلاش نکردند و تجهیزات آماده خریدند.
 
وی افزود: در سال‌های نخستین پس از انقلاب، تغییر و توسعه در کارخانه‌های شیراز رخ نداد و آلمان‌ها و ژاپنی‌ها نیز تمایلی نداشتند توسعه تکنولوژیک در صنایع شیراز رخ دهد بلکه به دنبال فروش محصول بودند.
 
ذوالانوار ابراز داشت: اشتغال موجود در فارس و شیراز اشتغال در صنایع مادر نبود چرا که صنعت مادر صنعتی است که چند صنعت را در زیرمجموعه و عقبه خود داشته باشد.
 
وی در این زمینه مثالی ذکر و اضافه کرد: صنعت ساختمان را صنعت مادر می‌نامند به این سبب که 340 شغل به طور مستقیم به آن مربوط می‌شود.
 
ذوالانوار تصریح کرد: فولاد نیز صنعت مادر است و مشاغل بسیاری به آن وابسته است اما ساخت بی‌سیم یا سوئیچ که در کارخانه زیمنس یا ادوات نظامی که در «صاشیراز» تولید می‌شد صنعت وابسته بود و زنجیره تکمیلی نداشت.
 
وی بیان کرد: بر تمام این علت‌های عدم رشد صنایع، باید تحریم را نیز اضافه کرد چراکه از ابتدای انقلاب اروپا و آمریکا ایران را تحریم کرده بودند و تنها فرق آن با اکنون، این بود که بر زبان نمی‌آوردند.
 
این نماینده مجلس ابراز داشت: صنایعی که در دوره طاغوت به ما دادند تنها در حوزه نظامی و برای آن بود که نیروی هوایی و هوابرد ما در دوران شاه برای منافع استکبار کاربرد داشت چنانکه در جنگ «ظفار» تعدادی از ارتشیان ما به شهادت رسیدند.
 
وی در ادامه گفت: ارث ما از زمان شاه همین چند صنعت بود و بعد از انقلاب نیز تحریم باعث شد که صنایع شیراز پیشرفت نکند و نساجی ما نیز به سبب آن که صاحبان آن بخشی از درآمد کارخانه را به تغییر و توسعه و به روزآوری اختصاص ندادند، دچار لطمه و برخی تعطیل شدند.
 
به گفته وی، با آغاز جنگ تحمیلی نیز عده بسیاری به شیراز مهاجرت کردند و تعداد کمی نیز به سایر شهرستان‌های فارس آمدند و تمرکز بر جنگ، مهاجران، مسائلی که منافقان ایجاد می‌کردند، خانواده شهدا و ایثارگران ما را از توسعه و اشتغال بازداشت.
 
ظلم طاغوت به روستاها؛ علت مهاجرت به شهر
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی‌توجهی حکومت طاغوت به روستاها گفت: بعد از انقلاب به سبب نسیم آزادی که وزیدن گرفت بسیاری از روستاییان که در دوران طاغوت مورد بی‌توجهی و فقر مضاعف قرار گرفته بودند به شهرها مهاجرت کردند.
 
وی افزود: جمعیت شیراز در ابتدای انقلاب حدود 370 هزار نفر بود اما اکنون به 1.5 میلیون نفر رسیده است.
 
ذوالانوار ادامه داد: افرادی که از روستا به شیراز مهاجرت کردند صاحب سرمایه و شغل نبودند و به جمعیت شهرنشینان بیکار و دارای مشاغل کاذب افزوده شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: از اواخر دهه 70 خشکسالی نیز توان کشاورزی فارس را تحلیل برد و تا اواخر دهه 90 ادامه داشت و هنوز در جنوب فارس این خشکسالی ادامه دارد.
 
به گفته وی، به غیر از مهاجران درون‌استانی، مهاجران برون‌استانی نیز از کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و بندرعباس و … به شیراز آمدند و تمام این مسائل باعث شد که شیراز به رتبه‌های اول تا سوم بیکاری نزول پیدا کند.
 
برخی گمان می‌کردند شیراز برخوردار است
 
ذوالانوار اضافه کرد: در سال‌های قبل تصور نادرستی در نزد دولتمردان وجود داشت که گمان می‌کردند شیراز مورد توجه شاه بوده و برخوردار است و اکنون باید بودجه‌ها را به جاهای دیگر داد.
 
وی با بیان این که شاه اقدام بنیادینی در این شهر انجام نداده است، تصریح کرد: محمدرضا شاه تنها پاره‌ای تفریحات را در این شهر برای خانواده خود ایجاد کرده بود و هر دولتی که می‌آمد چند سال زمان می‌برد تا باور کند که شیراز و فارس برخوردار نیست.
 
ذوالانوار با تاکید بر اینکه نمایندگان ادوار مختلف فارس در این زمینه اقدامات فراوانی انجام دادند، گفت: من در سال 83 که وارد مجلس شورای اسلامی شدم نخستین پیشنهادی که دادم و بعد قانون شد احداث خط مرکزی اتیلن بود.
 
وی افزود: آن زمان نظام در حال احداث یک خط لوله اتیلن از عسلویه به غرب کشور به طول 2 هزار و 500 کیلومتر بود که گاز آن از میدان مشترک بین ایران و قطر تامین می‌شد.
 
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: منابع گازی خط مرکزی اتیلن داخل استان فارس و ایمنی آن بسیار بیشتر از خط غرب است که اگر در دریا زلزله یا شیطنتی در خلیج فارس انجام شود می‌تواند با آسیب زدن به خط اتیلن غرب کارخانه‌های 11گانه چند استان را دچار مشکل کند.
 
وی بیان کرد: در استان فارس اما خط مرکزی 540 کیلومتر طول دارد و از مهر به پارسیان اتان را از گاز طبیعی جدا کرده و اتان در فیروزآباد به اتیلن تبدیل می‌شود و اتیلن از آن جا به داراب، فسا، جهرم و استهبان می‌رود.
 
ذوالانوار ابراز داشت: احداث تاسیسات این خط مرکزی حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و لوله‌گذاری آن 30 درصد انجام شده است.
 
به گفته وی، برای انجام این پروژه یک‌هزار و 300 میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی مصوب شد که منابع مالی دریافت کند که البته به سبب تحریم پرداخت این اعتبارات کمی با سختی هزینه می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به اقداماتی که در فارس در زمینه صنایع مادر انجام شده است، گفت: در زمینه صنعت مادر فولاد چهار واحد فولاد مصوب و یک مورد آن احداث شد.
 
ذوالانوار اضافه کرد: فولاد کوار عملیاتی شد و حدود یک‌هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و 23 هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد کرد.
 
وی با اشاره به این که فولاد نی ریز یکی از هشت مورد واحد فولادی است که دولت در سراسر کشور برنامه‌ریزی کرده است، ادامه داد: فولاد نی‌ریز با حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی در زمینه اعتبار مشکلاتی دارد و یک واحد فولاد در فسا و یک مورد در اقلید با کمتر از 40 درصد پیشرفت فیزیکی قابل اشاره است.
 
بهره‌برداری از هفت کارخانه سیمان که هر کدام حدود 400 نفر اشتغالزایی کرد و با اشتغال غیرمستقیم 10 هزار اشتغال در حالت حداکثری ایجاد می‌کند، دیگر موردی بود که وی در ادامه این بحث به آن اشاره کرد.
 
گلوی سهامداران خودروی کشور گشاد است
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: ایران خودرو فارس نیز یکی از مواردی بود که دچار زیاده‌خواهی‌های ایران خودرو مرکزی شد که شریک آن زیمنس شیراز است و در حال حاضر روزی 40 خودرو در شیراز تولید می‌شود که فقط مزد مونتاژ می‌گیرند.
 
وی با اشاره به این که در شیراز قطعه‌سازان خوبی وجود دارد، تصریح کرد: صنعت قالب ایران نیز در شیراز متمرکز است اما ایران خودرو قطعات را از تهران می‌خرد و هزینه اضافی ایجاد می‌کند که شرکت توزیع تهران به سود برسد.
 
ذوالانوار با یادآوری این که در ایران خودرو به ازای هر یک خودرو 600 هزار تومان سود دریافت می‌شود، اضافه کرد: بیش از 100 نفر که در ایران خودرو شیراز مشغول به کار هستند در صورت افزایش سرمایه کارخانه و اینکه قطعات مستقیم از شیراز تامین شود به بیش از یک‌هزار نفر قابل افزایش است.
 
وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر به سبب آن که 40 خودرو در فارس تولید می‌شود هنوز کارخانه ضرر می‌دهد چراکه ایران خودرو، قیمت هر خودرو را 2.5 برابر بالا برده، اما مزد هر خودرویی که مونتاژ می‌شود تنها 50 درصد اضافه شده است.
 
ذوالانوار افزود: این مسائل نشان می‌دهد که گلوی سهامداران خودروی کشور گلوی گشادی است که در غیر این صورت ایران خودرو باید پول بیشتری بابت مزد هر خودرو بدهد.
 
واردات قطعه‌ از چین و لغو قرارداد تولید آن در شیراز
 
وی در این زمینه از تولید نوعی قطعه الکترونیکی کنترل‌کننده خودرو در سال 86 توسط کارخانه زیمنس شیراز خبر داد و گفت: با وجود مثبت بودن آزمایشات و تولید بخشی از محصول، قرارداد مربوطه توسط ایران خودرو لغو و همان قطعه با کیفیت پایین‌تر و قیمت بیشتر از چین وارد شد.
 
به گفته وی، آن قطعه که در کارخانه زیمنس شیراز ساخته شده بود سوخت گاز و بنزین را توامان کنترل می‌کرد در حالی که آن که از خارج می‌آمد یا با بنزین و یا گاز کار می‌کرد و قابلیت کار با هر دو را نداشت.
 
ذوالانوار با تصریح این که رانت‌خواران برای منافع مالی خود اجازه ندادند تولید این قطعه در شیراز پا گیرد، بیان کرد: اکنون نیز که ایران خودرو در فشار قرار گرفته عواملی که نفوذ دارند نمی‌گذارند این تولید از سر گرفته شود.
 
وی در ادامه ابراز داشت: موارد دیگری مانند قطعات بدنه هواپیما، موتور هواپیما و … نیز وجود دارد که ایران می‌تواند بسازد چنانکه قطعات جنگنده، هلی‌کوپتر و موشک در ایران تولید می‌شود اما نه «ایران ایر»، نه «آسمان» و نه هیچ شرکت هواپیمایی دیگر به دنبال آن نیستند که از داخل قطعه تامین کنند.
 
ذوالانوار افزود: ایکائو سازمان هواپیمایی جهانی طوری قوانین را طراحی کرده که هر کس قطعه از غیر خودشان بخرد اجازه استفاده از فرودگاه و فضای کشورها را نداشته باشد.
 
ذوالانوار ادامه داد: این موضوع را خارجی‌ها تحمیل کرده‌اند اما عناصری در داخل نیز کمک می‌کنند تا سفر خارجی ادامه داشته باشد و رد و بدل دلار توسط برخی عناصر در وزارتخانه‌ها و شرکت‌ها استمرار یافته و تولید پا نگیرد.
 
اخلال در قرارداد شرکت شیرازی با پالایشگاه اراک به نفع چین
 
این نماینده مجلس همچنین گفت: در شیراز شرکتی وجود دارد که تجهیزات روشنایی ضد انفجار برای پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تولید می‌کند و 20 سال است از این چراغ‌های ضد انفجار و فیوز و … به شرکت‌ها می‌فروشد.
 
وی یادآور شد: اراک در توسعه پالایشگاه خود با این شرکت شیرازی قرارداد بست و پیش‌پرداخت داد و قطعاتی ساختند اما وسط کار کسی پیدا شد و گفت شما استاندارد فلان جا را ندارید.
 
به گفته وی، در حالی که محصولی که پیش‌پرداخت داده بودند و قطعات فروخته شده بود قرارداد ملغی شد و مدت دو سال شکایتی که به جریان افتاده به نتیجه نرسیده است.
 
ذوالانوار در ادامه خاطرنشان کرد: معلوم شد که اگر چه گفتند این قطعه را از ایتالیا می‌خرند اما از چین قطعه خریده‌اند و کیفیت قطعه ایرانی بسیار بالاتر بوده است.
 
رانت‌خواران بسیاری در مخابرات رخنه کرده‌اند
 
این نماینده مجلس در ادامه گفت: در مخابرات به شدت وضع این‌گونه است و اگر چه بسیار تلاش کردیم قطب الکترونیک بودن فارس را اثبات کرده و توسعه دهیم اما با وجود رانت‌خوارانی که در وزارت مخابرات هستند نتوانستیم، چراکه گریزگاه‌ها و پیچ‌و‌خم‌های فراوانی برای آنان وجود دارد.
 
وی افزود: تشکل‌هایی نیز توسط کارکنان و بازنشستگان وزارتخانه‌ها و شرکت‌ها راه‌اندازی و گاه توسعه مخابرات کشور به سمت همین افراد که شغل دارند جهت‌دهی می‌شود.
 
ذوالانوار ادامه داد: در شیراز نخستین «بی.تی.اس» بومی ایران تولید شد و در زمان دولت قبل قرار‌دادی به مبلغ 176 میلیارد تومان منعقد و 70 میلیارد تومان از این قرارداد اجرایی اما همان رانتی که در مخابرات بود آنقدر کارشکنی کرد که قرارداد بعد از 70 میلیارد تومان اجرا قطع شد.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر همراه اول می‌گوید برای من این قطعات کارکرد ندارد در حالی که در شمال، مرودشت، فیروزآباد و … امتحان شد و جواب داد.
 
ذوالانوار با تشریح روند مشکوک تست این «بی.تی.اس» خاطرنشان کرد: در سپیدان که جمعه‌ها مردم هجوم می‌آوردند تعداد معدودی از این «بی.تی.اس»‌ها نصب شد در حالی که دامی بود که طراحی کرده بودند تا اگر سه «بی.تی.اس» در شرایط عادی کافی باشد در جمعه 10 «بی.تی.اس» نیز کافی نیست.
 
وی بیان کرد: کولر این ایستگاه‌ها را می‌دزدیدند‌، برق آن را قطع می‌کردند تا به هر طریق مانع کار شوند.
 
این نماینده مجلس ابراز داشت: اینکه بخواهند یک شهرستان را زیر پوشش ببرند باید طراحی را به خود سازنده بدهند نه اینکه تعداد کمی را خود خریدار نصب کند و بگوید معیوب است.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: در مورد اشتغال در بخش کشاورزی نیز مسائلی از این دست وجود دارد که گاه به جای آن که تولید داخل را رونق دهند شرایط واردات را مساعد می‌کنند.
 
وی افزود: گاه دیده شده که مسئولی رده بالا پیش‌بینی گران شدن محصولی را می‌کند بدون اینکه توجه کند این سخن او و تحقق پیش‌بینی‌اش به نفع چه کسانی است.
 
خودکفایی صنعت نفت و گاز و خودرو کشور
 
ذوالانوار همچنین خاطرنشان کرد: تیم اقتصادی کشور باید هماهنگ باشد و بنا را بر رونق تولید بگذارند که در صنعت خودرو یا نفت و گاز امکان تولید تمام قطعات مورد نیاز در داخل کشور وجود دارد.
 
وی ادامه داد: در صنایع فجر دوکوهک شیراز دکل حفاری نفت در خشکی ساخته می‌شود و تاکنون چند دکل ساخته و به وزارت نفت ارائه و تایید شده که از نوع چینی با کیفیت‌تر و ارزان‌تر است.
 
به گفته وی، وزارت نفت قرارداد ساخت 14 دکل نفتی در خشکی را امضا کرده اما اجرا را ابلاغ نکرده است و همچنان دکل از چین وارد می‌شود در حالی که دکل‌سازی ایران قدمتی بیشتر از چین دارد.
 
ذوالانوار بیان کرد: ریشه‌های بیکاری این مسائل است چنانکه در این استان ساختمان‌های عمومی چند هزار متری در هفت ماه ساخته می‌شود.
 
وی ابراز داشت: شیراز دو لشگر فجر و الوند و چند تیپ داشت که کمر آمریکاییان را در دفاع مقدس شکست و 15 هزار شهید و 100 هزار جانباز تقدیم انقلاب شد.
 
ذوالانوار تصریح کرد: برای مردمی که این‌گونه غیرتمند و اهل تلاش هستند باید شرایط کار را فراهم کرد و در مجلس نیز ما بنا داریم قوانین تکراری و مانع بر سر سرمایه‌گذاری را حذف کنیم که البته فرایند زمان‌بری است.
 
وی در ادامه گفت: چین قانون گذاشته که هر چیز در این کشور تولید می‌شود در چین به کار گرفته شود در سد ملاصدرا جعبه‌ای دیدیم که بر روی آن آدرس شانگهای چین نوشته شده بود و در جواب پرسش ما گفتند پروانه چرخنده است.
 
ذوالانوار افزود: زمانی از آنان سئوال شد که مگر پروانه در ایران تولید نمی‌شود که از چین آورده‌اید، کارفرمای چینی پاسخ داد بنابر قانون چین باید مصنوعات این کشور توسط تمام چینی‌ها که در اقصی نقاط دنیا کار می‌کنند به کار گرفته شود.
 
وی با طرح این پرسش که آیا ما نیز از صادرات خود چنین حمایتی می‌کنیم، بیان کرد:  گمرک، صنایع، اداره دارایی ما چگونه با صادر‌کننده و تولید‌کننده رفتار می‌کنند.
 
به گفته وی، تجارت در زمان کوتاه با وسایل و ابزار کم جواب می‌دهد اما تولید با امکانات بسیار و در زمان بلند جواب می‌دهد.
 
ظرفیت توریسم سلامت شیراز فعال شود
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های ویژه‌ای در شیراز مانند پیوند کبد وجود دارد که در خاورمیانه بی نظیر و هزینه آن بسیار کمتر از نقاط دیگر جهان است.
 
ذوالانوار یادآور شد: برای آوردن بیماران ساحل جنوبی خلیج فارس به شیراز که مساوی با اشتغال و درآمد است باید مجلس و دولت ساز‌و‌کار تعیین کنند.
 
به گفته وی، اکنون پزشکانی هستند که در شیراز فعالیت می‌کنند و عمان بدون قرارداد فی‌مابین وزارتخانه‌ها مهر آنان را در کشور خود قبول دارد.
 
ذوالانوار تصریح کرد: درمانگاه‌های ترمیم مو در ستارخان و زرگری و … شیراز وجود دارد که قیمت کاری که انجام می‌دهند یک‌پنجم خارج بوده و کیفیت آن نیز در حد کشورهای توسعه یافته است.
 
وی بیان کرد: وزارت خارجه که در کشورها نماینده بازرگانی دارد باید نماینده بهداشتی نیز داشته باشد و در این زمینه‌ها کار کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.