سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

December 12, 2013
11:20 پنجشنبه، 21ام آذرماه 1392
کد خبر: 59408

مهدی امیری مدیرعامل همکاران سیستم شد

+ متن حکم نظاری برای امیری و نوشتاری از شهریار رحیمی و محمود نظاری
 
مدیرعامل جدید شرکت همکاران سیستم روز چهارشنبه ۲۰ آذر طی مراسمی در هتل هما تهران معرفی شد. 
 
systemgroup-newCEO.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در نشستی که با حضور ۱۰۰ نفر از مدیران گروه همکاران سیستم از سراسر کشور برگزار شد، مهدی امیری حکم مدیرعاملی شرکت همکاران سیستم را از هیات مدیره این شرکت دریافت کرد. 
 
شهریار رحیمی، مدیر عامل سابق و نایب رئیس هیات مدیره شرکت همکاران سیستم، در سخنانی در ابتدای این مراسم گفت: «بنیانگذاران کار آفرین همکاران سیستم ۲۵ سال قبل نهالی را کاشتند که خوشبختانه امروز به درختی پربار و با قامتی برافراشته تبدیل شده است. در این مسیر، استراتژی همکاران سیستم در عرصه منابع انسانی همواره جذب جوانان مستعد بوده است. این جوانان در پرتو فرهنگ همکاران سیستم به نیروهای ارزشمندی برای صنعت IT کشور تبدیل شده‌اند.» 
 
شهریار رحیمی که بیش از ده سال مدیرعاملی بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری ایران را برعهده داشته است از مهدی امیری به عنوان یکی از این نیروهای ارزشمند نام برد که امروز به مدیری با تدبیر، منصف، ‌دقیق و‌ مشتری مدار تبدیل شده و گفت: مهدی امیری با تفکر اقتصادی که در صنعت نرم افزار دارد، مصمم به پیشرفت همکاران سیستم در دوره جدید است. 
در ادامه این مراسم مهدی امیری، مدیرعامل همکاران سیستم گفت: «بنا دارم که همکاران سیستم را به سطحی ارتقا بدهیم که موفق‌ترین شرکت نرم‌افزاری خاورمیانه باشد. پایه قراردادن مشتری به عنوان سرمایه اصلی، سرمایه‌گذاری روی محصولات جدید، اعتقاد به عملی کردن ایده‌ها، حرفه‌ای‌گری، توجه ویژه به افراد با عملکرد بالا و اشتیاق متفاوت بودن، اصولی‌ست که می‌تواند فعالیت تیمی ما را تقویت کند و رسیدن به اهداف بزرگ را تسریع بخشد.»
محمود نظاری: این تحول بزرگ برای بهره‌گیری از استعدادی درخشان در پیش‌برد موفقیت همکاران و تاثیرگذاری در پیشرفت صنعت آی تی کشور است.
وی همچنین با اشاره به نقاط تمرکز همکاران سیستم در سال آینده گفت: «افزایش سطح رضایت مشتریان از محصولات و خدمات، توسعه منابع انسانی، ارتقاء سیستم‌های مشتریان به نسل جدید محصولات (راهکاران) برای مدیریت بهینه منابع سازمانی، اولویت ماست. همچنین ورود به بازارهای خاورمیانه و ایجاد فضای همکاری مشترک با شرکت‌های خارجی، مهم‌ترین دستورهای کاری همکاران سیستم برای توسعه شرکت خواهد بود.» 
 
محمود نظاری، رئیس هیات مدیره همکاران سیستم نیز در این جلسه گفت: «نقش همکاران سیستم در صنعت نرم افزار کشور، تنها تولید نرم‌افزار نبوده بلکه برقراری ساز وکار ایجاد و اداره شرکت‌های بزرگ IT کشور، توسعه فرهنگ استفاده از IT در بنگاه‌های اقتصادی و پرورش تیم بزرگی از مدیرانِ توسعه بخش این صنعت، دستاوردهای ملی ما در طی سال‌های اخیر بوده است. 
 
نظاری همچنین گفت: «مهدی امیری به عنوان یکی از درخشان‌ترین مدیران پرورش‌یافته این مکتب، نقش مهمی در ایجاد تحولات بزرگ در همکاران سیستم خواهد داشت و از نگاهی دیگر موفقیت‌های او سهم موثری در پیشرفت صنعت نرم افزار کشور خواهد داشت.» 
 
نظاری که خود نیز اولین مدیرعامل همکاران سیستم بوده است با اشاره به تلاش‌های شهریار رحیمی در سمت مدیرعاملی همکاران سیستم گفت: «طی این ده سالی که شهریار مدیرعامل شرکت بود از جهت وسعت بازار و توسعه شرکت ما به موفقیت‌های بزرگی دست یافتیم و درآمد شرکت حدود ۶۰ برابر شد. همچنین ویژگی‌های او مانند سخت کوشی و صبوری که جزو سرمایه‌های فردی اوست تبدیل به سرمایه همه ما شد.»
 
گفتنی است مهدی امیری، ۱۲ سال است که در همکاران سیستم مشغول فعالیت است. وی کار خود در را از سال ۱۳۸۰ در این شرکت به عنوان برنامه‌نویس ارشد آغاز کرد و طی ۱۲ سال گذشته، عملکرد موفقی در جایگاه‌هایی چون سرپرستی تیم‌های تولید، معاونت تولید، مدیریت تولید، عضو هیات مدیره شرکت‌های زیرمجموعه، عضویت هیات مدیره گروه و قائم مقامی مدیر عامل همکاران سیستم داشته است.
 
متن حکم مدیر عامل جدید شرکت همکاران سیستم
آقای مهدی امیری
بسیار خوشحالم که از طرف هیات مدیره انتخاب شما را به عنوان مدیر عامل گروه همکاران سیستم اعلام کنم. همه ما در هیات مدیره این انتخاب را نشانه ای از ظرفیت مدیریت در مجموعه گروه می‌دانیم که توانسته است طی یک ربع قرن فعالیت خود جمعی از بهترین جوانان کشور را آماده کند تا مسئولیت های بزرگی را در این صنعت پیشرو عهده دار شوند. 
در جهت این انتخاب سوابق موفقیت آمیز شما در طول سال­های فعالیت در شرکت و مقبولیت عمومی شما در بین تیم همکاران سیستم مورد توجه هیات مدیره قرار گرفته است. از دیدی دیگر مسیر آینده شرکت و ضرورت ایجاد تغییراتی که آینده موفق‌تر شرکت را رقم خواهد زد ملاک دیگری برای تعیین شما به عنوان مدیر عامل بزرگ‌ترین شرکت نرم افزاری ایران بوده است. ظرف ده سال اخیر شهریار کسب و کار شرکت را وسعت داده و با ایجاد موفقیت‌های بزرگ شرایطی را فراهم کرده است که می‌­تواند سکوی مناسبی برای آغاز حرکت­های بعدی باشد. بنا به آنچه در جلسات هیات مدیره مورد بحث قرار گرفته و بنا به تحولات محیط کسب و کار تکنولوژی و فرصت­های موجود در بازار داخلی و بین المللی، شما باید با تکیه بر تامین و تحکیم زیر ساخت­های لازم در زمینه‌های منابع انسانی و نزدیکی هر چه بیشتر به بازار فصلی جدید را در موفقیت­های همکاران سیستم باز کنید. 
هیات مدیره ضمن اجرای نقش هدایت استراتژیک شرکت در کنار شما و همراه شماست و از شما انتظار دارد که برای اعمال تغییرات ضروری تا ابتدای دی ماه سرخط برنامه‌های خود را ارایه نمایید و همچنین فرآیند برنامه ریزی سال بعد را از هم اکنون آغاز کنید. در جهت کسب موفقیت­های بیشتر از فرد فرد همکارانم در شرکت­های گروه و مدیران و تیم­‌ها می‌­خواهم که با تمام وجود همکاری خود را با مدیرعامل جدید گروه برای ایجاد تحولاتی که مسلما نوید آینده درخشان­تری را برای همه در بر خواهد داشت استمرار بخشد. 
بنا به تجربه­ای که از تاسیس شرکت تا به امروز کسب کرده­ام بخوبی می‌­دانم که هر دوره­ای از موفقیت را دوره­ای از خوش فکری به همراه سخت­کوشی تیمی تدارک می‌کند. امروز نیز با مدیریت مدیرعامل جدید باید حرکتی بزرگ را برای دستیابی به همکاران سیستم موفق‌تر بنیان گذاشت.
رییس هیات مدیره 
محمود نظاری
 
نوشتاری از شهریار رحیمی: پاسداشت فرهنگ همکاران سیستمی
در دنیا شرکت های ماندگاری هستند که با ارزش آفرینی خود همواره مورد تحسین و احترام جوامع بوده و هستند. در جهان صنعتی شرکت‌های پایداری تاسیس شده اند که بخش عمده ای از پیشرفت بشریت امروز مرهون تفکر و تلاش بنیانگذاران این شرکت هاست. 
دستاورد این شرکت‌ها موجب تحولات شگرف در کیفیت زندگی انسان‌ها به ویژه در صد سال اخیر شده است. 
تاریخ این شرکت‌ها حاکی از آن است که سازندگی، نوآوری، توسعه و تداوم جوهر اصلی تفکر بنیانگذاران بوده است. باز به گواهی تاریخ، این شرکت‌ها در ابتدا نهال هایی بیش نبودند. اما گروهی به دور آن نهال‌ها گرد آمدند و چشم از آن‌ها برنتابیدند تا از آن نهال‌ها درختانی تنومند به بار آوردند. آری این گروه‌ها‌‌ همان کارکنان شرکت‌ها هستند که خود ثمره تلاش خود را درجریان زندگی خود می‌بینند و به آن مباهات می‌کنند. 
بنیانگذاران کار آفرین همکاران سیستم نیز در ۲۵ سال قبل نهالی را کاشتند که خوشبختانه امروز به درختی پربار و قامتی برافراشته تبدیل شده است. تعداد اندک افراد روزهای آغازین همکاران سیستم اکنون به جمعیتی گسترده در سراسر کشور گسترش یافته است. 
همکاران سیستم در ۲۵ سال قبل در صنعت نوپای IT برای مدیران کشور باب تازه‌ای گشود. شرایط برای کار درکشور بنا بر اثرات باقیمانده از جنگ بسیار دشوار بود. اما کشور ایران سرمایه ارزشمندی بنام جوانان با هوش واستعداد دارد که اگر این نیروی عظیم جوان در پرتو مدیریتی قرار گیرد که استعداد آن‌ها کشف شود، خلق آثار بزرگ در عرصه‌های مختلف هرگز دور از ذهن نخواهد بود. 
استراتژی همکاران سیستم در عرصه منابع انسانی از ابتدا جذب جوانان مستعد بود. این جوانان در پرتو فرهنگ همکاران سیستم به نیروهای ارزشمندی در جامعه تبدیل شدند که از این بابت نیز مشتریان، با اعتماد به تخصص و تعهد این نیرو‌ها، شرکت را در مسیر توسعه همراهی و حمایت کردند. 
امروز در این برهه و در این نوشته ناگزیرم فقط یکی از این جوان‌ها را نام ببرم، هرچند در قلب خود نام‌های بسیاری را دارم که هم اکنون در همکاران سیستم می‌کوشند تا پیشرفت خود و توسعه همکاران سیستم را رقم زنند. 
در مرداد ماه ۱۳۸۰ کمیته جذبی تشکیل شد که من نیز یک عضو آن بودم. داوطلب ما جوانی بود که در رزومه خود تحصیلات خوب و سابقه بیش از ۴ سال کار برنامه نویسی را داشت. 
هر چند این دو عامل دست مصاحبه شونده را برای یک مصاحبه استخدامی موفق پر می‌کرد اما مصاحبه کننده‌ها به راحتی دست بردار نبودند و مصاحبه شونده را در برابر پرسش‌های گا‌ها دشوار از زاویه شخصیت، اثربخشی، ماندگاری و یادگیری قراردادند. او در آن جلسه با اتکا به نفس کم نظیری تصویر موفقیت آمیزی از آینده خود در ذهن اعضای کمته جذب ایجاد کرد. 
او پذیرفته شد و کار را از برنامه نویسی شرکت شروع کرد. در مدت زمان کوتاهی همکاران او دریافتند که برنامه نویسی لایق با توانمندی های تحلیل‌گری و طراحی به جمع آنان پیوسته است. کارگشایی او در تولید و ساخت سیستم‌ها توجه مدیران ارشد گروه را به خود جلب کرد و او جزو مدیران جوانی قرار گرفت که برای گذراندن دوره MBA معرفی شد. 
او پس از گذراندن چهار سال کار در همکاران دوره جدیدی از پیشرفت خود که همانا سرپرستی تیم‌های تولید، معاونت تولید، مدیریت تولید، هیات مدیره شرکت‌های زیرمجموعه و نهایتا عضویت هیات مدیره گروه را آغازکرد. 
این جوان سابق که هم اکنون مدیری با تدبیر است، مهدی امیری نام دارد. مهدی امیری که اکثریت خانواده همکاران سیستم او را به شخصی کاردان، منصف، دقیق، پیگیر، سلیم النفس، مشتری مدار، ومصمم به پیشرفت همکاران سیستم می‌شناسند عهده دار مسئولیت مدیر عاملی همکاران سیستم است. من بسیار امیدوارم که او با تفکر اقتصادی که در کسب وکار صنعت نرم افزار دارد این مسئولیت بزرگ را به نحوی شایسته برای تمام ذینفعان همکاران سیستم ایفا نماید. 
شناخت از توانمندی‌های مهدی امیری ظرف سالهای اخیر مسیر انتخاب برای من و سایر اعضای هیات مدیره گروه را بگونه‌ای آسان نمود که خوشبختانه انتخاب ایشان به سمت مدیرعامل گروه همکاران سیستم به اتفاق آرا صورت گرفت. 
امروزه موفقیت‌های بدست آمده از منظر اقتصادی در عرصه نرم‌افزار کشور و حضور این شرکت در بازار بورس ایران برای بنیانگذاران و مدیران ارشد شرکت غیر قابل انکار است اما منزلت اجتماعی همکاران سیستم همه ما موسسان و مدیران نسل اول همکاران سیستم را بر آن می‌دارد که با تمام وجود از این ثروت ملی و اجتماعی مراقبت نماییم. 
برند همکاران سیستم، دستاورد‌ها، محصولات جدید و نواندیشی تیم مدیریت خوشبختانه بستری را فراهم نموده است که در آینده‌ای نزدیک شاهد جهشی دیگر در پیشرفت و برتری همکاران سیستم در صنعت IT کشور و منطقه باشیم. 
هرچند کماکان مانند ۲۵ سال اخیر در کنار مهدی امیری و سایر مدیران با تمام توان حضور خواهم داشت اما علاقمندم در نقشی جدید با حضور در کنار این مدیران در ترویج و مراقبت از بزرگ‌ترین ثروت همکاران سیستم که‌‌ همان فرهنگ همکارانی است زندگی کاری خود که همواره به آن افتخار کرده‌ام ادامه دهم. 
اطمینان دارم این فرهنگ که در آن کار و تعامل حرفه‌ای در محیطی دوستانه، انسجام و تلاش تیمی و مشتری گرایی از ارزش‌های کلیدی است، موجب خواهد شد تا مهدی امیری به همراه تیم مدیریتی‌اش و همه همکاران سیستمی‌ها یکی از بهترین دوران همکاران سیستم را رقم بزند.
شهریار رحیمی
 
نوشتاری از محمود نظاری: تجربه یک عمر کار در کنار شهریار رحیمی
 
حالا که با تعیین مدیر عامل جدید، شهریار قرار است ضمن مشاوره دادن به مهدی در نقش هیات مدیره به هدایت استراتژیک شرکت بپردازد علاقمندم که تجارب یک عمر کار خودم با او را برای کسانی که عمدتا در سن و سال فرزندان ما هستند مطرح کنم. تاریخچه شرکت حاوی درس آموزی‌هایی است که همه اعضا شرکت از آن ایده خواهند گرفت و در عین حال در مطالعه شرکت از بیرون نیز به این مطالب مراجعه خواهد شد. 
 
ما تقریبا از روزهای اول تاسیس و استقرار شرکت سخت‌کوشی و تلاش را با هم تجربه می‌کردیم. کشف راهکارهای موفقیت دغدغه اصلی ما بود. در تقسیم کار اولیه‌ای که شکل گرفت پشتیبانی از مشتریان را چه در مرحله استقرار سیستم‌ها و چه بهنگام نگهداری شهریار عهده‌دار شد و من هم تحلیل سیستم‌ها و فروش و اداره شرکت را پیش بردم. چیزی نگذشت که همه مشتریان به علت رابطه عمیق و موثری که شهریار ایجاد می‌کرد او را پناه و یاور سازمان خود برای استفاده از سیستم‌های کامپیوتری می‌دانستند. در اندک زمانی از شروع کار به دلیل روحیات شهریار و دقت او برای انجام کار‌ها و دلسوزی تمام و کمال برای کار مشتریان مورد تحسین بازار بیرون وتیم داخلی قرار گرفت. 
روحیه و تجارب گران‌بهای شهریار که در دوره تاسیس شرکت شکل گرفت در دوره استقرار موجب شد که سازمان‌دهی شرکت های پناه به نحو دقیق‌تری صورت گیرد. نگاه و مدیریت او در امور مشتریان بعنوان یک استاندارد کیفت برای ارایه سرویس مورد استفاده شرکت‌های پناه‌ها قرار گرفت و هریک از مدیران این شرکت‌ها او را الگوی رفتار با مشتریان قرار می‌دادند. استقرار یک شرکت نرم‌افزاری با انگیزه ساختن یک شرکت نمونه در محیطی که آمادگی‌های زیرساختی آن فراهم نبود کاری بزرگ بود و شهریار نیز به عنوان عضو کلیدی تیم مدیریت در کنار همایون و من قرار داشت تا برنامه‌های آینده و تحولات را از دیدی متفاوت غنا دهد. من همواره نظراتم را حتی قبل از آنکه در غالب یک طرح تدارک شود با او و همایون مطرح می‌کردم. هر دو دوست با دیدگاه‌های خودشان کمک می‌کردند که شرکت خیلی هزینه‌های تجربه و خطا را متحمل نشود و درعین حال اولین کسانی بودند که آستین بالا می‌زدند تا به اتفاق طرح‌های جدید را عملی کنیم. تدبیر شهریار و آینده‌نگری او بین ما زبانزد بود و از این لحاظ بسیاری از نقاط اشکال طرح‌ها قبل از اجرا مورد توجه او قرار می‌گرفت. 
در دوره توسعه که در بازار شرکت‌ها و موسسات کشور نام همکاران سیستم را خیلی‌ها با احترام یاد می‌کردند شهریار مدیریت فروش گروه را به عهده گرفت و به جهت اشراف به ضرورت‌ها و نیاز سیستمی مشتریان و اعتباری که در بین ایشان داشت موفقیت تیم‌های فروش را با ارایه دیدگاه‌ها و همچنین حضور در جلسات فروش به نتیجه نهایی می‌رساند. او قبل از مدیر عاملی شرکت یار و یاور تیم مدیریتی در اداره کل شرکت بود و بطور تخصصی هم بخش مهمی از کار را پیش می‌برد. در اواخر همین دوره که دیگر همکاران سیستم چه از جهت تعداد مشتری و همچنین روش‌های مدیریتی مورد تحسین بازار قرار داشت او مدیرعامل شرکت شد تا من با فراغت بیشتر بتوانم بر تدارک مسیرهای آینده شرکت متمرکز شوم. نه در دوره‌ای که من مدیر عامل بودم و نه در دوره سه چهار سال اولیه مدیریت او فرق زیادی در زمینه اجرا بین من و او نبود. هرکجا لازم بود شهریار مسیری را پیش ببرد او پیش می‌افتاد و یا در دوره مدیر عاملی او نیز من همین نقش را داشتم. 
طی این ده سالی که شهریار مدیرعامل شرکت بود از جهت وسعت بازار و توسعه شرکت ما به موفقیت‌های بزرگی دست یافتیم و درآمد شرکت حدود ۶۰ برابر شد و ویژه‌گی‌های او مانند سخت کوشی و صبوری که جزو سرمایه‌های فردی اوست تبدیل به سرمایه همه ما شد. 
حالا که روش‌های اداره همکاران سیستم به عنوان یک شرکت نمونه مورد توجه بسیاری از مدیران بنگاههای اقتصادی کشور قرار دارد و بسیاری از جوانان این کشور در تاسیس شرکت و ایجاد کسب و کار خود ما را الگوی موفقیت خود می‌سازند نیاز است که متناسب با تغییرات محیط کسب و کار ما نیز دست به تغییراتی در جهت حفظ جایگاه خود بزنیم. در چنین شرایطی خوشبختانه شاهدیم که مدیران با استعدادی در کنار ما آماده شده‌اند که مسئولیت پیش بردن این تغییرات را عهده دار شوند. این مدیران که در مکتب مدیریت همکاران سیستم آمادگی‌های لازم را پیدا کرده‌اند و عملا نیز توانمندی‌های خود را برای موفقیت هرچه بیشتر همکاران سیستم نشان داده‌اند با برخورداری از نگاه‌های جدید‌تر می‌توانند شرکت را در این شرایط هدایت کنند. من اطمینان دارم که شهریار به اتکای تجارب کاری و روحیات شخصی اثر گذار خود در قالب هیات مدیره و مشاور مدیرعامل همراهی بی‌بدیل برای مهدی خواهد بود تا او را در مسیر آینده همکاران یاری رساند.
 
محمود نظاری
رئیس هیات مدیره همکاران سیستم

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.