اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 12, 2013
11:48 پنجشنبه، 21ام آذرماه 1392
کد خبر: 59412

مدیرعامل همراه اول: برای عرضه خدمات نسل بالاتر 7-8ماه زمان لازم داریم

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار گفت: از زمان صدور مجوز فعالیت در حوزه نسل‌های بالاتر ارتباطی هفت تا هشت ماه زمان می‌برد که این شرکت خدمات مورد نظر را به مشترکان ارائه دهد.
 
 
وحید صدوقی درباره این‌که مهاجرت به نسل‌های بالاتر ارتباطی به چه میزان زمان نیاز دارد، توضیح داد: لازم است مقدمات ورود به نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی پیش از ارائه‌ی این خدمات آماده شود که برای آماده‌سازی این مقدمات لازم است فرکانس باند‌ها به‌طور مشخص به اپراتورها اطلاع داده شود، چراکه هر یک از نسل‌های سوم و چهارم بازه‌های مختلف فرکانسی دارند که هر یک از این فرکانس‌ها نیاز به تجهیزات خاص خود دارند و برای ارائه‌ی این خدمات لازم است که پس از اخذ مجوز‌های لازم و اعلام فرکانس‌ها، شبکه توسعه‌ی لازم را داشته باشد.
 
مدیر عامل همراه اول در عین حال یادآور شد: در حال حاضر شبکه همراه اول 24 هزار سایت BTS در کشور دارد که اگر ما بخواهیم به ارائه‌ی خدمات نسل‌های بالاتر بپردازیم، برای ایجاد تغییر در این سایت‌ها به مدتی زمان نیاز داریم.
 
صدوقی در عین حال عنوان کرد: البته برخی از سایت‌ها که طی چهار سال اخیر خریداری شده‌اند، شاید تنها نیاز به نصب تجهیزات جانبی داشته باشند اما به هر حال آنتن آنها بر اساس فرکانسها تغییر می‌کند و لازم است که در خود این دستگاه‌ها نیز تغییراتی ایجاد شود.
 
وی ادامه داد: اکنون ما در بحث مربوط به لایه core تغییرات لازم را اعمال کرده‌ایم، اما همان‌طور که گفته شد بخش مهمی از کار به بحث فرکانس‌ها مربوط می‌شود.
 
صدوقی ادامه داد: به عنوان مثال برای نسل چهار فرکانس‌هایی بین 700 تا 2600 وجود دارد که حال ما نمی‌دانیم براساس کدام یک از این فرکانس‌ها شبکه‌های خود را آماده کنیم به همین دلیل منتظریم پس از واگذاری مجوز فعالیت در زمینه‌ی ارائه خدمات نسل‌های بالاتر ارتباطی فرکانس‌های مورد نظر نیز به ما اعلام شود.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ادامه همچنین اظهار کرد: اگر تا پایان آذرماه و یا نیمه‌ی دی‌ماه امسال فرکانس‌های مدنظر به ما اعلام شود ما تا شهریورماه سال آینده می‌توانیم این خدمات را در 10 استان کشور ارائه کنیم.
 
اما مدیر عامل همراه اول در پاسخ به این‌که آیا ارائه‌ی این خدمات تا این اندازه زمان بر خواهد بود، توضیح داد: ما اکنون در شهری مانند تهران بیش از 3300 سایت BTS داریم که اینها در منازل و یا معابر قرار گرفته‌اند و برای ارائه‌ی خدمات به نسل‌های بالاتر لازم است آنتن آنها تغییر کند و اگرچه تغییراتی که مربوط به لایه core می‌شود را میتوان با سرعت بیشتری دنبال کرد اما با این وجود تا هشت ماه زمان برای ارائه‌ی این خدمات نیاز است.
 
صدوقی در ادامه با بیان این‌که شرکت ارتباطات سیار در دوره‌ای که در سال 90 اقدام به خرید تجهیزات کرده بود، علاوه بر نسل سه نسل چهار را هم مدنظر قرار داده، اظهار کرد: حتی سال 89 ما اولین پایلوت خود را در شهر مرودشت راه‌اندازی کردیم تا این خدمات را ارائه کند. اکنون نیز این بخش آماده است و اگر مجوز صادر شود ما می‌توانیم ظرف کمتر از دو شبانه‌روز خدمات نسل جدید را در این شهر ارائه کنیم.
 
مدیرعامل همراه اول همچنین به صحبت‌های وزیر ارتباطات اشاره کرد و افزود: بنابر اعلام وزیر ارتباطات قرار بر آن است که از شهریورماه مجوز ارائه‌ی خدمات نسل‌های بالاتر صادر شود که این خبر خوبی برای ما و مردم است، چرا که مردم از این پس علاوه بر استفاده از این خدمات می‌توانند کاهش هزینه‌ها را نیز تجربه کنند، چرا که از مهم‌ترین مزایای نسل‌های بالاتر و از جمله نسل چهارم کاهش هزینه‌ها است.
 
وی ادامه داد: البته اکنون یکی از مسائلی که در این زمینه وجود دارد، بحث گوشی‌های کاربران است چرا که در حال حاضر بیشتر گوشی‌ها نسل سه را پشتیبانی می‌کند.
 
صدوقی در پایان صحبت‌های خود یادآور شد: به هر صورت براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته که حاکی از آن بود که در سال آینده ما مجوز فعالیت برای نسل‌های بالاتر را خواهیم داشت و به همین دلیل در سال جاری بیش از چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای توسعه‌ی شبکه همراه اول صورت گرفته و اکنون علاوه بر این سرمایه‌گذاری بخش مهمی از تجهیزات در این حوزه نیز تامین و خریداری شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.