اپراتورها

تلفن همراه

December 12, 2013
13:38 پنجشنبه، 21ام آذرماه 1392
کد خبر: 59436

دو شرکت مخابراتی هند یکی می‌شوند

دو شرکت مخابراتی Bharti Airtel و Reliance Jio Infocomm هند اعلام کردند که بر اساس آخرین توافقات صورت گرفته قصد دارد زیرساخت‌های مخابراتی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا بر این اساس هر دو شرکت بتوانند از امکانات مخابراتی یکدیگر بهره‌مند شوند.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این قرارداد به‌اشتراک گذاری بخش شبکه فیبرهای نوری داخل و خارج شهرها، شبکه کابل‌های زیردریایی، برج‌های مخابراتی و خدمات پهن‌باند اینترنتی را شامل می‌شود.
 
هماهنگی این دو شرکت مخابراتی در آینده باعث خواهد شد تا مشترکان هندی به راحتی بتوانند خدمات 2G، 3G و 4G را به صورت رومینگ و در همه مناطق مورد استفاده قرار دهند و دیگر سرویس‌های پیشرفته مخابراتی را در اختیار بگیرند. علاوه بر این، خدمات اینترنتی و مبتنی بر شبکه فیبر نوری نیز به آسانی در اختیار مشترکان قرار داده خواهد شد.
 
دو شرکت Bharti و Reliance Jio هم‌اکنون اعلام کردند که به عنوان بخشی از این قرارداد همکاری‌های خود را در بخش کابل‌های زیردریایی آغاز کرده‌اند و به موجب آن خطوط کابلی زیردریایی i2i شرکت Bharti در اختیار Reliance Jio قرار گرفته است.
 
در بیانیه منتشر شده از سوی این دو شرکت مخابراتی توضیحی در مورد جزییات فنی این قرارداد و نحوه واگذاری‌ها داده نشده است. همچنین این دو شرکت به مدت همکاری‌های خود اشاره‌ای نکرده‌اند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.