اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 12, 2013
13:46 پنجشنبه، 21ام آذرماه 1392
کد خبر: 59439

اسنپ‌چت پیام‌رسانی جدید

 اسنپ‌چت امروز در صدر اخبار اپلیکیشن‌های اجتماعی تحت‌موبایل قرار دارد، زیرا شایعه خرید این اپلیکیشن توسط فیس‌بوک و گوگل باعث شده ارزش دلاری آن علاوه بر کاربران نیز افزایش پیدا کند. البته داستان اسنپ‌چت با سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان کمی متفاوت است و بیشتر شبیه به یک سرویس شبکه اجتماعی برای نوجوانان است.
 
اسنپ‌چت یک اپلیکیشن پیام‌ر‌سان عکس است که توسط چند تن از دانشجویان دانشگاه استنفورد در سپتامبر ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد. 
 
کاربران در اسنپ‌چت می‌توانند عکس بگیرند، فیلم ذخیره و متن اضافه کنند و آنها را با لیست دوستان خود در اسنپ‌چت به اشتراک‌ بگذارند و می‌توان گفت کمی شبیه به اپلیکیشن اینستاگرام است؛ البته ‌مانند اینستاگرام در ویدیو محدودیت زمانی دارد. در اسنپ‌چت شما ویدیوی خود را تا ۱۰ ثانیه می‌توانید ذخیره کنید، دلیل آن هم حجم بالای ویدیو و سرعت بارگذاری و نمایش آن است. 
 
جمعیت کاربری اسنپ‌چت بین افراد ۱۳ تا ۲۳سال است و البته اسنپ‌چت هنوز در ایران طرفدار ندارد. مجله اشپیگل آنلاین مدعی شده که ۸۰درصد کاربران اسنپ‌چت داخل آمریکا هستند. 
 
اسنپ‌چت بسیار ساده طراحی شده، زیرا برای قشر مخاطب نوجوان طراحی و کاملا راحت و بصری است. شما در اسنپ‌چت می‌توانید به راحتی تنها با وارد کردن ایمیل، پسورد و تاریخ تولد عضو شوید و دوستان خود را در آن دعوت کنید. 
 
عکسی از محیط پیرامون خود بگیرید، روی آن متنی بنویسید یا با قلم خودتان متن را بنویسید، می‌توانید افکت خاصی به آن عکس بدهید و در ثانیه‌های مختلف ذخیره کنید و همه آن را در کنار هم قرار‌ دهید تا به حالت ویدیویی متحرک قرار بگیرد. هرکسی از دوستان‌تان که نیز اسنپز (محتوایی که در اسنپ‌چت به اشتراک گذاشته می‌شود را اسنپز‌ گویند) شود، نرم‌افزار به شما اطلاع می‌دهد. البته بعد از مشاهده آن محتوا پنهان و اسنپ‌چت مدعی است که از سرور ما نیز حذف می‌شود! یکی از پدیده‌هایی که همزمان با رشد اسنپ‌چت در آمریکا رخ داده، موضوعی است که کاربران اسنپ‌چت که اغلب نوجوانان هستند را تحت‌الشعاع قرار داده. کاربران با توجه به سن و سالی که دارند از متن‌ها و عکس‌های نامناسب استفاده می‌کنند. اسنپ‌چت نیز مانند سایر اپلیکیشن‌های امروزی در ۲ نسخه اصلی آی‌اواس و اندروید موجود است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.