تلفن همراه

گوشی

December 15, 2013
18:59 یکشنبه، 24ام آذرماه 1392
کد خبر: 59498

مشخصات ویندوز فون 8.1 مایکروسافت اعلام شد

کارشناسان در نخستین تصاویر منتشر شده از نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی مایکروسافت نشان دادند که نسخه 8.1 سیستم عامل ویندوز فون یک کلید لمسی هدایت‌گر را در بخش اصلی خود شامل می‌شود.
 
 
به گزارش فارس به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، مرکز @evleaks تصاویری را در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرده است که برخی مشخصه‌ها مربوط نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی مایکروسافت موسوم به ویندوز فون 8.1 را نشان می‌دهد.
 
 در این تصاویر نشان داده شده است که نسخه 8.1 سیستم عامل ویندوز فون یک کلید لمسی هدایت‌گر را در بخش اصلی خود شامل می‌شود.
 
نسخه کنونی این سیستم‌عامل هم‌اکنون سه کلید Back، Windows و Search را در خود جا داده است که این کلیدها بخشی از رابط کاربری محسوب نمی‌شوند و در اصل همراه با سیستم‌عامل در اختیار کاربر قرار می‌گیرند.
 
از این نظر می‌توان این قابلیت را در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی مجهز به نسخه Ice Cream Sandwich به بعد مشاهده کرد که البته در بدنه گوشی و قسمت سخت‌افزاری آن نیز کلیدهای مشابه دیده می‌شود.
 
اما مرکز @evleaks توضیح داده است که مایکروسافت قصد تغییر این قابلیت‌ها را دارد و به‌جز کلیدهای سخت‌افزاری، یک کلید نرم‌افزاری هدایت‌گر در نظر گرفته است که تمام گوشی‌های هوشمند ویندوزی را نسبت به مدل‌های مشابه موجود در بازار متمایز می‌کند. با این قابلیت شرکت‌های تولیدکننده گوشی می‌توانند بین کلید هدایت‌گر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یکی را انتخاب کنند و آن را در اختیار کاربر بگذارند.
 
از دیگر شایعاتی که در مورد ویندوز فون 8.1 منتشر شده است می‌توان به مرکز اطلاع‌رسانی آن اشاره کرد. این نسخه جدید از سیستم‌عامل موبایلی مایکروسافت امکان اجرای چند برنامه به صورت همزمان را می‌دهد و قابلیتی شبیه به Siri اپل را در اختیار کاربران می‌گذارد.
 
کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که شرکت مایکروسافت سیستم‌عامل WP 8.1 OS را طی کنفرانس توسعه‌دهندگان Build در آپریل 2014 معرفی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.