امنیت

فناوری اطلاعات

December 18, 2013
18:37 چهارشنبه، 27ام آذرماه 1392
کد خبر: 59578

برگزاری دوره Kali linux برای اولین بار در ایران

موسسه کهکشان نور برای نخستین بار در ایران اقدام به برگزاری دوره های kali linux کرد.
 
به گزارش روابط عمومی کهکشان، Kali linux نسخه ای از لینوکس محسوب می شود که حاوی تعداد زیادی ابزارهای تست نفوذ است و نزد متخصصان امنیتی و کسانی که تست های نفوذ انجام می دهند از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.
 
کهکشان نور برای اولین بار در کشور در حال برگزاری دوره های تست نفوذ Kali linux است. این کلاس ها بر مبنای سناریوهای عملی اداره می شود. کنش و واکنش دانشجویان نقش عمده ای در این دوره دارد تا دانشجویان با روشها و طرق  مختلف مراحل عملی تست نفوذ را بیاموزند. در اثنای کلاس نیز دانشجویان با چالش ها و سوالاتی روبرو می شوند که باید برای جلسه آینده راهکار یا پاسخی مناسب برای آن بیابند. مجموعه این فعالیت ها نیز نیازمند صرف زمان طولانی برای آماده سازی لابراتوار است که توسط تیم فنی مستقر در مرکز آموزش های تخصصی فناوری اطلاعات کهکشان نور انجام می شود. تیم فنی خدمات خود را قبل، بعد و در حین برگزاری کلاس به دانشجویان ارائه می کند.
 
اولین دوره برگزاری کلاس Kali linux توسط علی عباس نژاد متخصص امنیت سیستم های اطلاعاتی، تدریس میشود و گروهی از متخصصان و کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز دانشجویان اولین دوره برگزاری این دوره پیشرفته امنیتی را تشکیل می دهند.
 
Kali linux  توسط Offensive Security ایجاد شده است و نسل بعدی توزیع Back track است و در واقع تولدی دوباره برای آن به شمار می رود. Back track مبتنی بر نسخه اوبونتو است در حالیکه Kali linux مبتنی بر آخرین نسخه Debian است.
 
مجموعه آموزشی کهکشان نور از تمامی افراد و سازمان های علاقه مند به دوره های امنیت اطلاعات نظیر  Kali linux برای حضور در کلاس ها دعوت به عمل می آورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.