تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 18, 2013
19:06 چهارشنبه، 27ام آذرماه 1392
کد خبر: 59584

میلان مجازی؛ فعال در جذب توریست

میثم لطفی – روزنامه ایران : میلان به همراه مناطق شهری پیرامون خود بزرگترین شهر ایتالیا و پنجمین کلان‌شهر اروپا محسوب می‌شود و این منطقه در مجموع جمعیتی بالغ بر 2/9 میلیون نفر را در خود جا داده است. از نظر حضور صنایع و کارخانجات میلان پرتراکم‌ترین شهر اروپا محسوب می‌شود و یکی از پیش‌روترین شهرهای صنعتی در جهان است که بزرگترین سازمان‌ها و بانک‌های دنیا در آن حضور دارند. میلان پایتخت مد و طراحی در جهان محسوب می‌شود و بزرگترین موزه‌ها، سالن‌های تئاتر و بازارها در آن‌ واقع شده است. کلیسای جامع میلان پنجمین کلیسای بزرگ جهان است و تیم‌های فوتبال آن از بزرگترین تیم‌ها در سطح جهانی محسوب می‌شود. همه موارد یاد شده میلان را به یک شهر مهم تبدیل می‌کند. اما آنچه بیش از این باعث شده تا میلان در شرایط کنونی مورد توجه قرار گیرد، راه‌اندازی نسخه مجازی این کلان‌شهر است. میلان مجازی به گونه‌ای طراحی شده است که هنگام ورود به آن‌، بیش از آنچه در شهر حقیقی دریافت می‌کنید را در اختیار دارید. 
بخش نخست در این شهر مجازی به صورت اختصاصی برای جهانگردان طراحی شده است و همه امکانات لازم برای حضور در بخش‌های مختلف شهر از جمله موزه‌ها، اماکن دیدنی، فضاهای عمومی، مراکز تفریحی و… را برای شما فراهم می‌کند تا پیش از سفر به این شهر، نمونه واقعی از آن را به صورت مجازی در اختیار داشته باشید. میلان حقیقی سالانه حدود 2 میلیون توریست دارد و کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که تعداد توریست‌های میلان مجازی نیز تا سال 2015 به همین رقم برسد. 
بخش دوم این شهر برای شرکت‌ها و سازمان‌ها راه‌اندازی شده است. در این بخش یک نقشه کلی از شهر میلان ارائه می‌شود که هر یک از سازمان‌ها می‌توانند در آن شعبه مجازی داشته باشند و انواع خدمات خود را به مشتریان ارائه دهند. این بخش مانند دنیای واقعی شامل آدرس‌های پستی می‌شود و سازمان‌ها در آن می‌توانند دفاتر مورد نظر خود را اجاره کرده یا خریداری کنند. در این بخش کارمندان باید در ساعات مشخص حضور یابند و پاسخگوی نیاز مشتریان باشند. این در حالی است که امکانات لازم برای ارائه خدمات 24 ساعته به شهروندان ایتالیایی داده شده است. 
بخش سوم میلان مجازی شامل یک پرتال جامع برای شهروندان عمومی است. در این بخش هر یک از شهروندان شناسه کاربری و رمز عبور اختصاصی دارد که با وارد کردن آن، می‌تواند وارد دنیای مجازی خود شود. این بخش خدمات گسترده‌ای را شامل می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به آموزش الکترونیک، بهداشت الکترونیک، فروشگاه مجازی و… اشاره کرد. کاربران در این سیستم می‌توانند تمام نیازهای خود را بازیابی کنند و آنچه در دنیای حقیقی مد نظر دارند را در این دنیای مجازی به راحتی در اختیار بگیرند. بخش اعظم خدماتی که مربوط به این بخش می‌شود به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و امکان استفاده از آن برای تمام شهروندان فراهم شده است. 
علاوه بر بخش‌های یاد شده، میلان مجازی سیستم ویژه‌ای را در اختیار شهروندان الکترونیکی می‌گذارد که امکان برقراری ارتباط با مدیران شهری، مدیران سازمان‌ها، مسئولان و… را فراهم می‌کند. این بخش علاوه بر آن‌که ارتباط میان مدیران و شهروندان را افزایش می‌دهد، باعث می‌شود تا در نهایت سازمان‌های مربوطه نیازهای شهروندی را به صورت مجزا شناسایی کنند و خدمات خود را بهتر در اختیار مردم بگذارند. میلان مجازی همچنین بخش ویژه‌‌ای را برای جذب استعدادهای درخشان ترتیب داده است. در این بخش به تمامی شهروندان امکان داده می‌شود تا طرح‌های خود را در زمینه‌های مختلف مطرح کنند و آن‌ها را با مسئولان شهری در میان بگذارند تا در صورت امکان از طرح آن‌ها استفاده شود. این بخش شامل یک مرکز مجازی می‌شود که طرح‌های همه افراد را مورد پذیرش قرار می‌دهد و آن‌ها را بررسی می‌کند. میلان مجازی در اصل یک مجموعه کامل محسوب می‌شود که همه نیازهای شهری و شهروندی را در خود جا داده است و به گفته مدیران آن، هنوز این شهر تکمیل نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.