امنیت

فناوری اطلاعات

December 21, 2013
7:57 شنبه، 30ام آذرماه 1392
کد خبر: 59647

ساخت نرم‌افزار ضد سرقت برای مقالات علمی فارسی

پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی با همکاری پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران نرم‌افزار ضد سرقت علمی برای مقالات طراحی می‌کند.
 
 
موضوع سرقت های علمی و ادبی از مشکلات مزمن جامعه علمی کشور محسوب می شود و براین اساس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی سعی دارد برای این موضوع از طریق طراحی و تولید نرم‌افزاری کارآمد، راهکار مناسب ارائه کند.
 
براین اساس طراحی نرم‌افزار ضد سرقت علمی برای مقالات در پژوهشکده ict جهاد دانشگاهی در دستور کار قرار گرفته است که با همکاری پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اجرائی خواهد شد.
 
در این زمینه معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه طراحی این نرم‌افزار از شش ماه پیش با همکاری پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران کلید خورده افزود: یک تیم متخصص از فارغ التحصیلان دکتری و کارشناسی ارشد در رشته های هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات برای طراحی این نرم‌افزار فعالیت می‌کنند.
 
دکتر شقاقی با اشاره به اینکه چنین نرم‌افزاری برای مقالات و پایان نامه ها به زبان انگلیس وجود دارد، افزود: تلاش می‌کنیم این نرم‌افزار با توجه به کثرت تولید مقالات علمی در داخل کشور به زبان فارسی نیز طراحی و تولید شود تا به بسیاری از مشکلات مبتلا به جامعه علمی و دانشگاهی پاسخ درخور داده شود.
 
وی با اشاره به اینکه این نرم‌افزار می تواند برای دانشگاهها و مراکز علمی بسیار ارزشمند و سازنده باشد، افزود: تلاش این است که این نرم‌افزار تا چند ماه آینده نهائی و استفاده از آن برای جامعه قابل استفاده باشد.
 
معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی از انجام بیش از 50 پروژه پژوهشی در این پژوهشکده خبر داد و گفت: این پروژه ها از طریق گروههای سه گانه پژوهشی توسعه مدلهای کسب و کار، گروه پژوهشی سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته و گروه پژوهشی دیجیتال انجام می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.