امنیت

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 21, 2013
20:51 شنبه، 30ام آذرماه 1392
کد خبر: 59683

هک 40 میلیون کارت اعتباری

هکرها بیش از 40 میلیون کارت اعتباری مشتریان شرکت آمریکایی "تارگت" را هک کردند.
 
شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای تارگت تائید کرد که اطلاعات کارت‌های اعتباری 40 میلیون مشتری این شرکت در فاصله 27 نوامبر تا 15 دسامبر هک شده است.
 
سایت خبری ZDNet با انتشار این خبر به نقل از شرکت تارگت عنوان کرد که هکر‌ها موفق به جمع‌آوری اطلاعات خصوصی مشتریان از جمله نام، شماره کارت‌های اعتباری، تاریخ انقضا و سه رقم امنیتی کارت‌ها شده‌اند.
 
این شرکت اعلام کرده است که میلیون‌ها نفر از مشتریان این شرکت که در روز "جمعه سیاه" اقدام به خرید از فروشگاه‌های این شرکت کرده بودند با خطر دزدی از کارت‌های اعتباری و بانکی خود روبرو هستند.
 
تارگت عنوان کرده است که ممکن است هکرها با دارا بودن اطلاعات کامل کارت‌های اعتباری اقدام به بیرون کشیدن پول از این حساب‌ها از طریق دستگاه‌های ATM بکنند.
 
وال استریت ژورنال نیز به طور مستقل این موضوع را تائید و عنوان کرده است که حدود 40 هزار دستگاه کارت‌خوان در شعب فروشگاه‌های تارگت در سراسر آمریکا قربانی هکرها شده‌اند.
 
شرکت تارگت بدون اعلام جزئیاتی در این خصوص گفته است که در حال پیگیری موضوع است. این شرکت همچنین از مشتریان خود که در بازه زمانی فوق از این فروشگاه خرید کرده‌اند خواسته است تا هرگونه تغییر در حساب‌های خود را بررسی کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.