اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 21, 2013
21:35 شنبه، 30ام آذرماه 1392
کد خبر: 59688

گزارش وزارت ارتباطات از دومین حضور وزیر ارتباطات در رسانه‌های اجتماعی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: با افزایش دسترسی ها و ورود نسل های جدید مخابراتی کسب و کار رونق می یابد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در شبکه اجتماعی اعلام کرد: با افزایش دسترسی ها و ورود نسل های جدید مخابراتی شاهد رونق بیشتر کسب و کار در این حوزه خواهیم شد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دکتر محمود واعظی برای دومین بار به صورت برخط با مخاطبان شبکه های اجتماعی داخلی ارتباط برقرار کرد و ضمن ابراز خوشحالی از ارتباط مستقیم با کاربران شبکه های اجتماعی داخلی اذعان داشت: از نقطه نظرات و پیشنهادات ارائه شده در این شبکه ها بهره لازم را خواهیم برد.
وی گفت: طی هفته های اخیر کار جدی درزمینه توسعه زیر ساخت های ارتباطی در کشور انجام گرفته است براساس پروژه های تعریف شده تا ابتدای سال آینده امید داریم که با افزایش کیفیت مواجه شویم.
وی گفت: راهکارهایی که برای کاهش قیمت اینترنت و افزایش کیفیت آن اتخاذ شده را به گونه ای ساماندهی خواهیم کرد که کاربران این تغییرات را ملموس احساس کنند. 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با وضعیت سرویس دهی اپراتورها در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: رسیدگی و پیگیری بر عملکرد اپراتور ها را در دستور کار داریم و از سوی دیگر در صدد توسعه زیر ساخت ها هستیم تا برای ارائه سرویس بهتر سرویس دهندگان با مشکلی مواجه نباشند.
دکتر واعظی در خصوص تصمیم وزارت ارتباطات مبنی بر کاهش قیمت پهنای باند و ارائه تخفیف 25 درصدی به شرکت های PAP نیز گفت: دوستان تلاش دارند توافقاتی با شرکت های ارائه دهنده سرویس اینترنت داشته باشند تا این تخفیف به گونه ای اعمال شود که مشترکان سرویس اینترنت این کاهش قیمت را به صورت ملموس احساس کنند.
واعظی در ارتباط با افزایش کیفیت سرویس اینترنت پر سرعت مخابرات و لزوم نظارت بر این سرویس با اشاره به ضرورت وجود بازار رقابتی و نتایج آن در افزایش کیفیت خدمات گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کمیته ای به منظور بررسی کیفیت سرویس هایی که مردم دریافت می کنند دارد و نتایج آن قابل پیگیری است. 
 
وی در ارتباط با موضوع تشعشعات امواج رادیویی و مضرات آن نیز با تاکید بر اهمیت این موضوع و پیگیری تعهدات نسبت به عدم مضرات این امواج خاطر نشان کرد: کمیته ای در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شده که معاون وزیر بهداشت، معاون سازمان محیط زیست و معاون سازمان انرژی اتمی عضو آن بوده و در طول یک ماه و نیم اخیر در مناطق مختلف میزان تشعشعات را اندازه گیری کرده که نتیجه گزارشات اعلام می شود. 
 
وی ادامه داد: رییس محترم جمهور تاکید زیادی بر حفظ سلامت مردم دارند و در خصوص تشعشعات نیز حاکمیت داشته و پیگیر هستند.
 
وی همچنین با اعلام این خبر که حمایت از پایان نامه های مقطع دکترا با موضوعات مرتبط در مرکز تحقیقات مخابرات ایران دنبال می شود گفت: با توجه به کثرت پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد با توجه به سیاست ها اگر پایان نامه ای در راستای سیاست ها باشد مورد حمایت قرار می گیرد و دانشجویان می توانند به مرکز تحقیقات مخابرات مراجعه کنند.
 
وزیر ارتباطات در خصوص حضور سایر سیاستمداران در شبکه های اجتماعی داخلی اذعان داشت: به دکتر روحانی رییس جمهور گزارش حضور خود را در شبکه های اجتماعی را داده ایم و به حضورشان در این شبکه ها امید واریم.
 
وی سرویس دهی به مناطق محروم را جز اولویت های این وزارت دانست و در پایان اظهار امید واری کرد که تعامل خود را با شبکه های اجتماعی ادامه داده و دو هفته آینده نیز در این شبکه ها به صورت آنلاین با کاربران در تماس باشد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.