اینترنت و شبکه

تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

December 23, 2013
22:29 دوشنبه، 2ام دیماه 1392
کد خبر: 59729

۱۳نرم افزار موبایل که به شما برای جستجو در دنیای موسیقی کمک می‌کند

اگر دهه پیش تنها یک چیز به ما آموخته باشد آن این است که 10 سال در دنیای تکنولوژی زمان بسیار زیادی است. و برای اثبات این مدعا تنها کافی است به صنعت موسیقی نگاهی بیندازید که تکنولوژی تا چه اندازه روش ما را برای گوش دادن، به اشتراک گذاشتن و یافتن گروه های مختلف موسیقی و هنرمندان این صنعت تغییر و تحول داده است.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از TNW، از زمانی که مینی دیسک ها در اویل قرن جدید آمدند، پدیده های نوظهوری همچون  پخش کننده های MP3 و گوشی های هوشمند جان تازه ای در صنعت موسیقی یافتند. شما امروزه می توانید به لطف هزاران هزار نرم افزار به اشتراک گذاری موسیقی مانند: Spotify, Rdio, Google Play Music, Deezer, Xbox Music, Last.fm, Pandora, SoundCloud, TuneIn و غیره، براحتی موسیقی ها را با گوشی خودتان جستجو کنید، عادت های خود را در مورد گوش دادن به موسیقی ها با دوستانتان به اشتراک بگذارید یا حتی بصورت اتفاقی ترکیب های مختلفی از موسیقی را برای پخش انتخاب کنید.
 
headphones
 
هرکدام از این نرم افزار ها که در بالا ذکر شدند برگ برنده ای برای خود دارند، اما همگی آنها معروف و شناخته شده اند. آیا می دانید دنبال چه می گردید؟ پس مشکلی نیست کارتان را بکنید. آیا نمی دانید دنبال چه می گردید؟ پس بگذارید این نرم افزار ها کار خود شان را بکنند. به اشتراک بگذارید. برای خود کنید. هر لحظه که اراده کردید. منبع بی نهایتی از موسیقی 24 ساعته در دسترس شماست.
 
یقیناً جستجو و کشف کردن موسیقی نیروی محرکه و قوه جلو برنده صنعت موسیقی است. کاربران می توانند همدیگر را دنبال کنند و براحتی فعالیت های دیگر کاربران را در محیط وب از طریق یک feed ببینند در حالی که به موزیک گوش می دهند. در اکثر موارد شما حتی می توانند نمونه ای 30 ثانیه از آنچه که دیگران در حال شنیدن آن هستند را دریافت کنید. بر روی هر موزیکی که مایلید کلیک کنید و میتوانید براحتی محتویات مربوط به آن موزیک را در یوتیوب و SoundCloud ببینید یا حتی اگر راغب به داشتن آن شوید با فشردن چند کلید آن را دانلود کنید. در سیستم عامل های iOS شما می توانید لیست پخش خود را ایجاد کنید.
 
Shazam
 17 mobile apps to help you discover new music 17 mobile apps to help you discover new music
احتمالاً Shazam نیاز به کمی معرفی بیشتر دارد اما این حماقت محض خواهد بود اگر فکر می کنید می توانید یکی از محبوب ترین نرم افزار های به اشتراک گذاری و دریافت موسیقی را نادیده بگیرید.
در یک nutshell، Shazam می تواند به هر موزیکی که در پس زمینه پخش می شود گوش دهد- این موزیک می تواند در رادیو، تلویزیون، فروشگاه یا هر جای دیگری باشد- و می تواند به شما نام خواننده و اسم آهنگ را نمایش دهد.
سپس می تواند شما را برای خرید یا گوش دادن به آن موزیک به سایت Amazon، YouTube؛ Rdio، Spotify و iTunes ارجاع دهد در آن واحد می تواند بیوگرافی و کارنامه هنری خواننده را نیز نمایش دهد.
 
Band of the day
 
 17 mobile apps to help you discover new music 17 mobile apps to help you discover new music
 
Band of the day نیز یکی از نرم افزار های محبوب iPhone است که در سال 2011 بعنوان محبوبترین نرم افزار سال اپل شناخته شد. 
 
همانطور که در اخبار هفته پیش نیز آمده بود، این نرم افزار ازین پس برای گوشی اندروید نیز در دسترس خواهد بود. این نرم افزار دارای محیطی جذاب است که هر روز یک هنرمند منتخب را که توسط 955 Dreams دست چین شده است انتخاب می کند و نمایش می کند. حالت تقویمی این نرم افزار به کاربر اجاز میدهد تا در زمان به عقب برگردد و آرشیو های مختلف را چک کند، همچنین با این نرم افزار شما می توانید به فایل اصلی و بدون تگ تبلیغاتی هر هنرمندی گوش دهید در حالی که بیوگرافی، ویدیو و سایر مسائل مرتبط با آن خواننده را می خوانید.
 
Indie Shuffle
unnamed1 220x391 17 mobile apps to help you discover new musicunnamed2 220x391 17 mobile apps to help you discover new music
 
نرم افزار Indie Shuffle با SoundCloud کار می کند و می توانید برای شما لیست پخشی از انواع خواننده و سبک های موسیقی فراهم نماید.
 
Sonarflow
a27 520x375 17 mobile apps to help you discover new musica27 520x375 17 mobile apps to help you discover new music
نرم افزار Sonarflow نیز برای یافتن موسیقی هایی که مشابه آخرین موزیک پخش شده شده شماست؛ مناسب است.
 
Rormix
rormix 220x391 17 mobile apps to help you discover new musicRormix3 220x391 17 mobile apps to help you discover new music
نرم افزار Rormix با روشی متفاوت عمل می کند. وآن اینکه برای مثال شما در جستجوی The Black Keys هستید این نرم افزار تمام هنرمندانی که سبک و صدای مشابهی با مورد مورد نظر شما داشته باشند را برای شما لیست می کند.
 
Bloom.fm
bloomfm1 520x412 17 mobile apps to help you discover new music
این نرم افزار یکی از معدود نرم افزار های iPhone است که برای کاربران امکان اشتراک گذاری و انتخاب تصادفی را یکجا فراهم می کند. البته از آن جایی که این نرم افزار تنها منحصر به کشور انگلستان است تنها طیف مخاطبان خاصی دارد.
 
Earbits
EB2 220x391 17 mobile apps to help you discover new music
Earbits نسل جدیدی از نرم افزار هایی ست که به مثابه رادیوی اینترنتی تمرکز خود را تنها به هنرمند معطوف داشته است. این نرم افزار یک سرویس به اشتراک گذاری موسیقی است بدون نگ تبلیغاتی.
 
Pitchfork Weekly
 17 mobile apps to help you discover new music
این نرم افزار به گونه ای به جمع آوری و نمایش مطالب حاشیه ای و پیرامونی یک اثر موسیقی می پردازد. بیشتر تمرکز این نرم افزار بر نمایش دادن ویژگی ها، نقد ها و سایر مسائل پیرامون موسیقی است.
 
Discovr
 17 mobile apps to help you discover new music
Discovr یا بعبارت دیگر توییتر دنیای موسیقی، به شما کمک می کند تا گروه های موزیکی که به گروه موسیقی مورد علاقه شما شبیه ترند را بیابید. البته با استفاده از نقشه ای تداخلی منحصر این نرم افزار
 
Yap Music
yap 17 mobile apps to help you discover new music
نرم افزار Yap Music توانسته تا سادگی Instagram را برای یک نرم افزار جستجوی موسیقی در گوشی های iPhone به ارمغان بیاورد. به شما اجازه می دهد تا پست های فیسبوکی را که خواننده های مورد علاقه شما در فیسبوک منتشر میکنند را بخوانید.
 
Shuffler.fm
 17 mobile apps to help you discover new music
این نرم افزار یک سرویس جستجوی موسیقی است که با جلوه های گرافیکی زیبای خود به کاربرانش امکان مشاهده و جستجوی موسیقی های به اشتراک گذاشته شده را می دهد.
 
Songza
sza 17 mobile apps to help you discover new music
متاسفانه نرم افزار Songza تنها محدود به ایالات متحده و کاناداست، اما این نرم افزار خوب ارزش ذکر شدن را داشت.
 
Soundrop
 17 mobile apps to help you discover new music 17 mobile apps to help you discover new music
این نرم افزار فقط و فقط به جستجو در اتاق های موزیک که در Spotify موجود است؛ می پردازد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.