تبلت

تلفن همراه

گوشی

December 25, 2013
18:39 چهارشنبه، 4ام دیماه 1392
کد خبر: 59762

۲۰۱۴ سال فبلت است نه تبلت

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند در سال ۲۰۱۴ میلادی در مجموع ۱۷۵ میلیون دستگاه فبلت در بازار جهانی فروخته می‌شود و در مقابل ۱۶۵ میلیون دستگاه رایانه لوحی کوچک در جهان به فروش می‌رسد.
 
 
به گزارش فارس به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، شرکت Bob O'Donnell از قدیمی‌ترین مراکز تحقیقاتی فناوری جهان که پیش‌تر زیر نظر مرکز IDC اداره می‌شد و هم‌اکنون از شعبات TECHnalysis Research محسوب می‌شود، بر اساس آخرین بررسی‌های خود پیش‌بینی کرده است که در آینده فبلت‌ها(Phablet) نسبت به تبلت‌های کوچک فروش بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند.
 
 این طور که گزارش این مرکز تحقیقاتی نشان می‌دهد، در سال 2014 میلادی در مجموع 175 میلیون دستگاه فبلت در بازار جهانی فروخته می‌شود و در مقابل 165 میلیون دستگاه رایانه لوحی کوچک در جهان به فروش می‌رسد.
 
به گفته این مرکز فبلت به دستگاه الکترونیکی قابل حملی گفته می‌شود که نمایشگر بزرگتر از 5 اینچ دارد. بنابراین Galaxy S4 سامسونگ با نمایشگر 5 اینچ، LG G2 با نمایشگر 5.2 اینچ، Galaxy Note 3 سامسونگ با نمایشگر 5.7 اینچ، Lumia 1520 نوکیا با نمایشگر 6 اینچ و HTC One Max با نمایشگر 5.9 اینچ را می‌توان متعلق به خانواده فبلت‌ها دانست.
 
این مرکز تحقیقاتی در مقابل اعلام کرده است که رایانه‌های لوحی کوچک یا مینی‌تبلت‌ها هم آن دستگاه از دستگاه‌های الکترونیکی همراه محسوب می‌شوند که نمایشگرشان کوچکتر از 8 اینچ باشد.
 
درخواست بازار برای خرید فبلت‌ها در کره جنوبی از دیگر نقاط جهان بیشتر است و طبق آمار موجود، دوسوم گوشی‌های هوشمندی که در آن‌جا به فروش می‌رسند نمایشگر بزرگتر از 5 اینچ دارند.
 
این دستگاه الکترونیکی قابل حمل در کشورهای آلمان، انگلیس، برزیل، تایوان، چین و آمریکا هم محبوبیت قابل ملاحظه‌ای دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.