سخت‌افزار

فناوری

December 26, 2013
22:45 پنجشنبه، 5ام دیماه 1392
کد خبر: 59776

اینتل وارد بازار نمایشگرهای هوشمند می‌شود

شرکت‌های تامین‌کننده قطعات الکترونیکی رایانه‌ای اعلام کردند اینتل نسل جدید نمایشگرهای ارزان Smart Display را به پردازنده‌های Bay Trail-D و سیستم‌عامل اندروید مجهز کرده است.
 
به گزارش فارس به نقل از دی‌جی‌تایمز، شرکت ARM که نسل جدید پردازنده‌های خود برای رایانه‌های شخصی معمولی را روانه بازار کرد، باعث شد تا بزرگترین رقیب آن یعنی اینتل از پردازنده‌های خود برای نمایشگرهای ارزان Smart Display استفاده کند.
 
شرکت‌های تامین کننده قطعات الکترونیکی رایانه‌ای اعلام کردند که اینتل نسل جدید نمایشگرهای ارزان Smart Display را به پردازنده‌های Bay Trail-D و سیستم‌عامل اندروید مجهز کرده است.
 
نمایشگرهای هوشمند در اصل مانیتورهای رایانه‌ای محسوب می‌شوند که به سیستم‌عامل اندروید مجهز شده‌اند و می‌تواند در تبلت‌های بزرگ هم مورد استفاده قرار گیرند.
 
شرکت اینتل هم‌اکنون از سری پردازنده‌های Bay Trail-D خود محصولاتی شامل Pentium J2850، Celeron J1850 و Celeron J1750 را برای صنعت نمایشگرهای هوشمند ارایه می‌کند و قصد دارد پردازنده‌های Pentium J2950، Celeron J1900 و Celeron J1800 در فصل نخست سال 2014 میلادی روی نمایشگرهای هوشمند در اختیار تولیدکنندگان نمایشگرها بگذارد.
 
برای بازار نمایشگرهای 249 تا 299 دلار، اینتل یک محصول 18 اینچی مجهز به پردازنده Celeron J1800 با رم یک گیگابایتی DDR3 را ارایه کرده است. برای بازار 299 تا 349 دلاری شرکت اینتل مدل‌های 18 تا 21 اینچی خود را مجهز به پردازنده Pentium J1900 عرضه کرده است.
 
اینتل در بخش محصولات 349 دلار به بالا مدل‌های نمایشگر 21 اینچ و بزرگتر را با پردازنده Pentium J2900 عرضه کرده است.
 
شرکت اینتل همچنین پردازنده‌های ضعیف‌تر خود از جمله Core i5-4350U خود را در اختیار شرکایش گذاشته است و پیش‌بینی می‌کند که در فصل دوم 2014 پردازنده Core i5-430U را نیز برای نمایشگرها عرضه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.