سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

December 26, 2013
23:28 پنجشنبه، 5ام دیماه 1392
کد خبر: 59792

احتمال انتخاب مدیرعامل Salesforce به عنوان مدیر بعدی مایکروسافت

مرکز خبری TheStreet دو ماه قبل گزارشی منتشر کرد که در آن توضیح داده بود مایکروسافت برای مدیرعامل جدید خود و جایگزینی با «استیو بالمر» (Steve Ballmer) دنبال چه شخصی با چه مشخصاتی می‌گردد. 
 
به گزارش وب‌سایت thestreet، این شرکت بزرگ فناوری احتمالا به دنبال شخصی می‌گردد که هزینه‌ها و تعداد کارمندان را کاهش دهد و با عملی کردن دیگر اقدامات لازم، مجموع کارایی شرکت را افزایش دهد و سطح درآمد‌ها را بیشتر کند. این یک اتفاق خوب است، اما باید توجه داشت که این فرآیند نوعی استراتژی محسوب می‌شود که باید به واسطه آن برخی چیز‌ها را از دست داد. 
 
این استراتژی با محوریت افزایش میزان رضایتمندی‌‌ همان چیزی بود که شرکت BlackBerry چند سال قبل به‌ آن جامه عمل پوشاند. اما اگر شرایط اکنون BlackBerry را مورد بررسی قرار دهیم درخواهیم یافت که استراتژی این شرکت کاملا شکست خورد. 
 
به طور کلی هیچ مشکلی با افزایش کارآمدی و بهره‌وری در یک شرکت وجود ندارد. اما گاهی اوقات بهتر است که کمی عقب‌نشینی کرد و بازی دفاعی انجام داد تا به هدف نهایی رسید. این روند احتمالا‌‌ همان چیزی است که گوگل و اپل انجام می‌دهند. 
 
برخی کار‌شناسان معتقدند که مایکروسافت برای رسیدن به موفقیت باید شرکت Salesforce.‌com را بخرد. اگرچه این مسئله چندان واقعی به‌نظر نمی‌رسد، اما احتمال آن وجود دارد. اما باید توجه داشت که همراه با این واگذاری «مارک بنیوف» (Marc Benioff) مدیرعامل شرکت Salesforce هم به مایکروسافت می‌رود. 
این اتفاق‌‌ همان فرآیندی است که برخی کار‌شناسان از آن در قالب انتخاب مدیرعامل Salesforce به عنوان مدیر بعدی مایکروسافت یاد می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.