امنیت

فناوری اطلاعات

December 26, 2013
23:31 پنجشنبه، 5ام دیماه 1392
کد خبر: 59795

نگرانی کار‌شناسان امنیتی از محبوبیت ویندوز XP در میان متخصصان IT!

در حالی که ویندوز ایکس پی به پایان عمر خود نزدیک می‌‏شود، برآوردهای یک شرکت نرم‏‌افزاری نشان می‌‏دهد در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از متخصصان آی تی همچنان از این سیستم عامل استفاده می‌‏کنند. 
 
به گزارش وب‏‌سایت theinquirer، برآوردهای شرکت اسپایس‏وُرک (Spiceworks) در آمریکا نشان می‌‏دهد حدود ۷۶ درصد از متخصصان آی‏ تی هنوز سیستم عامل رایانه‏‌های خود را از ایکس پی به نسخه‏‌های بالا‌تر ارتقا نداده‌‏اند. نیمی از این تعداد نیز گفته‌‏اند پس از اتمام دوره پشتیبانی مایکروسافت از ایکس پی همچنان به استفاده از این سیستم عامل ادامه خواهند داد. شرکت مایکروسافت ویندوز ایکس پی را در سال ۲۰۰۲ روانه بازار کرد و حالا قصد دارد در ۸ آوریل ۲۰۱۴ به پشتیبانی از آن پایان دهد. 
 
بر اساس برآوردهای اسپایس‏ورک آن دسته از متخصصانی هم که قصد ارتقا سیستم عامل رایانه‌‏های خود را دارند، تصمیمی برای استفاده از جدید‌ترین نسخه سیستم عامل مایکروسافت ندارند. فقط ۷ درصد از متخصصان آی تی به پژوهشگران این شرکت گفته‏‌اند قصد دارند سیستم عامل خود را به ویندوز ۸ یا ۱. ۸ ارتقا دهند. بخش زیادی از آن‌ها گفته‌‏اند حداقل برخی از سیستم‏‌های خود را به ویندوز ۷ مجهز خواهند کرد. 
 
مایکروسافت در آوریل ۲۰۱۲ به سازمان‏‌ها و شرکت‏‌های تجاری هشدار داده بود نسبت به ارتقا ویندوز ایکس پی و آفیس ۲۰۰۳ اقدام کنند. استفاده گسترده از این سیستم عامل نگرانی‏‌های زیادی را در میان کار‌شناسان امنیتی ایجاد کرده است. استفاده از ویندوز ایکس پی پس از آوریل ۲۰۱۴ و عدم پشتیبانی مایکروسافت از آن ممکن است کاربران را در برابر حملات هکر‌ها آسیب‏‌پذیر کند. این سیستم عامل در حال حاضر یکی از محبوب‏‌ترین اهداف بدافزار‌ها و هکر‌ها است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.