اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 26, 2013
23:32 پنجشنبه، 5ام دیماه 1392
کد خبر: 59796

رشد ۲۴ درصدی خدمات پردازش ابری در خاورمیانه طی سال ۲۰۱۳

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های انجام شده، ارزش بازار خدمات پردازش ابری عمومی در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی (MENA) طی سال ۲۰۱۳ میلادی با رشد ۲۴.۱ درصدی نسبت به سال قبل، به ۵۳۴ میلیون دلار خواهد رسید.
 
به گزارش وب‌سایت digitimes، در حالی که بازار خدمات پردازش ابری عمومی طی سال ۲۰۱۲ میلادی ارزشی بالغ بر ۴۳۱ میلیون دلار داشت، این اتفاق نشان می‌دهد که بازار یاد شده تا پایان سال جاری میلادی رشد ۱۰۳ میلیون دلاری را تجربه کند. 
 
در پیش‌بینی‌های جدید اعلام شده است که ارزش بازار «نرم‌افزارهای- به‌عنوان- خدمات» (SaaS) در سال ۲۰۱۳ میلادی با رشد ۲۹.۲ درصدی در  منطقه MENA به ۱۰۲ میلیون دلار برسد. 
شرکت تحقیقاتی گارتنر ضمن اعلام آمار مذکور همچنین توضیح داده است که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی شرکت‌ها و سازمان‌های حاضر در خاورمیانه و آفریقای شمالی بیش از ۴ میلیارد دلار در زمینه خدمات پردازش ابری پرداخت می‌کنند که از این رقم ۱.۱ میلیارد دلار به بخش «فرآیندهای تجاری- به‌عنوان- خدمات» (BPaaS) اختصاص می‌یابد. 
 
 «اد اندرسون» (Ed Anderson) مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «بازار خدمات پردازش ابری عمومی همچنان به رشد خود در منطقه MENA ادامه خواهد داد و این روند بر اساس پیش‌بینی‌های قبلی بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ میلادی همچنان دنبال خواهد شد. در حالی که ابزارهای «فرآیندهای تجاری- به‌عنوان- خدمات» بیشترین بخش از ابزارهای پردازش ابری را از آن خود خواهند کرد، بخش‌های «زیرساخت‌های- به‌عنوان- خدمات» (IaaS)، «پلتفورم‌های- به‌عنوان- خدمات» (PaaS) و همچنین خدمات مدیریتی و امنیتی مبتنی بر فضای پردازش ابری رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه خواهند کرد». 
 
خدمات پردازش ابری در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی تا سال ۲۰۱۷ میلادی بازار بسیار قوی و قابل‌ملاحظه‌ای را از آن خود خواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود که بخش «نرم‌افزارهای- به‌عنوان- خدمات» در سال ۲۰۱۳ میلادی درآمدی بالغ بر ۱۰۲ میلیون دلار داشته باشد و ارزش آن در سال ۲۰۱۷ از مرز ۲۷۱ میلیون دلار هم فرا‌تر رود. بخش «زیرساخت‌های- به‌عنوان- خدمات» نیز امسال ۶۰ میلیون دلار درآمد دارد که مجموع ارزش آن در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۳۸ میلیون دلار محاسبه می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.