رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 28, 2013
20:22 شنبه، 7ام دیماه 1392
کد خبر: 59852

جهانگرد: نسخه جدید تکفا تدوین می‌شود

معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: برنامه جامع برای توسعه کاربرد فناوری اطلاعات که نسخه جدید و جایگزینی برای ˈتکفاˈ است ازسوی این سازمان در حال تدوین است.
 
 
ˈنصرالله جهانگردˈ روز جمعه در جریان دیدار از نوزدهمین نمایشگاه رایانه و اتوماسیون اداری در اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود: نسخه اولیه این برنامه جامع تا چند هفته آینده تهیه و سپس به اطلاع نهادهای مشارکت کننده خواهد رسید.
 
تکفا برنامه توسعه و کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در دولت اصلاحات است که از سال 81 اجرا شد.
 
وی اظهارکرد: این برنامه پس از تصویب هیات دولت به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.
 
وی این برنامه را شامل کاربرد فناوری اطلاعات در همه قلمروهای اجرایی و اقتصادی بیان کرد و گفت: هدف از تدوین این برنامه بهبود کارایی همه نهادها و ظرفیتهای موجود و ایجاد ظرفیتهای کاری، فرصتهای جدید خدمت رسانی به مردم و اشتغال کارامد برای نیروهای متخصص است.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: اجرای این برنامه در نهایت منجر به ارتقای توانمندی های کشور می شود.
 
رییس سازمان فناوری اطلاعات کشوردر پاسخ به سوال ایرنا درباره برنامه پنجم توسعه گفت: اهداف این برنامه در بخش ارتباطات فقط تا 15 درصد انجام شده است.
 
جهانگرد افزود: یک برنامه ترمیمی برای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات برنامه پنجم توسعه داریم تا در دو سال باقی مانده به اهداف کمی این بخش برسیم.
 
وی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات به جد پای این کار ایستاده است اظهار کرد: دولت در این زمینه عزم جدی دارد و نیازمند تلاش دولت و بخش خصوصی هستیم.
 
وی لازمه اجرایی شدن اهداف برنامه پنجم توسعه در بخش فناوری اطلاعات را وجود برنامه، مدیریت یکپارچه صحیح و حمایت دولت عنوان و تصریح کرد: بخش غیر دولتی در این زمینه آماده به کار است و اگر دولت در این زمینه کار کند آنها هم کار می کنند.
 
معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات به همراه معاون علمی فناوری ریاست جمهوری روز جمعه از نمایشگاه اتوکام اصفهان دیدن کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.