سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 28, 2013
20:42 شنبه، 7ام دیماه 1392
کد خبر: 59855

پیش‌بینی افزایش قیمت نوت‌بوک و تبلت

شنیده‌ شده کمیسیون ماده یک قصد افزایش تعرفه گمرکی نوت‌بوک از ۴ به ۲۰ درصد را دارد. یک مقام مسئول در کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای می‌گوید: این اقدام موجب افزایش نجومی قیمت این کالاها در بازار می‌شود.
 
 
در صنف سخت‌افزار زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش تعرفه گمرکی نوت‌بوک و تبلت از 4 به20 درصد به گوش می‌رسد.
 
شنیده‌ها حاکی از این است که کمیسیون ماده یک با هدف حمایت از تولید داخلی، قصد افزایش تعرفه این کالاها را دارد و این تصمیم مدتی است مطرح شده اما مخالفت‌ها آن را به تعویق انداخته است.‌
 
کمیسیون ماده یک، کمیسیونی در وزارت صنعت، معدن و تجارت است که تعرفه تجهیزات وارداتی را تعیین می‌کند.
 
در این رابطه  نائب رئیس کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران معتقد است: افزایش تعرفه گمرکی نوت‌بوک از 4 به20 درصد، موجب افزایش نجومی قیمت این کالاها در بازار می‌شود.
 
حسین غروی رام با اشاره به بالارفتن حجم کالاهای قاچاق در اثر افزایش تعرفه‌ گمرکی، گفت: افزایش تعرفه گمرکی نوت‌بوک و تبلت قطعا علاوه بر افزایش قیمت، میزان قاچاق این کالاها را افزایش می‌دهد.
 
وی تاکید کرد: تجربه ناموفق افزایش تعرفه موبایل طی سالیان گذشته نشان داد که بالابردن تعرفه‌ها، نمی‌تواند حامی تولیدات داخلی باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.