سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 1, 2014
10:05 چهارشنبه، 11ام دیماه 1392
کد خبر: 59948

اروپایی‌ها به صنعت IT هند رونق می‌دهند

تحلیل‏گران پیش‏‌بینی کرده‌‏اند افرایش تقاضای کشورهای اروپایی برای خدمات برون‏‌سپاری‏‌شده آی تی باعث رونق صنعت آی تی هند در سال ۲۰۱۴ خواهد شد. 
 
به گزارش وب‏‌سایت zdnet، پیش‌‏بینی گروه صنعتی ناس کام (Nasscom) نشان می‌‏دهد افزایش تقاضای قاره اروپا برای برون‏‌سپاری خدمات در سال آینده میلادی باعث رشد چشمگیر صنعت فناوری‏‌های اطلاعاتی و ارتباطی (ICT) در هند خواهد شد. تحلیل‏گران این گروه اعلام کرده‌‏اند شرکت‏‌های اروپایی در حال حاضر رویکرد پذیراتری را نسبت به برون‏‌سپاری خدمات انتخاب کرده‌‏اند. 
 
بر اساس اعلام این گروه، در حال حاضر ایالات متحده امریکا بیش از ۶۰ درصد از صادرات محصولات آی تی هند را از آن خود کرده است. سهم اروپاییان از صادرات آی تی هند نیز ۲۰ درصد اعلام شده است. کشور بریتانیا در این میان نقش پر رنگ‏تری در صادرات آی تی هند داشته است. با این همه، پیش‌‏بینی می‌‏شود تقاضای اروپاییان برای برون‏‌سپاری خدمات آی تی در سال آینده افزایش یابد. سام میتال، رئیس گروه ناس‏کام در این باره گفته است: اروپا در این حوزه از رشد پرشتاب‏‌تری برخوردار است تا آمریکا. این روندی است که امسال شاهد آن بودیم و در آینده نیز بیشتر اوج خواهد گرفت. 
 
وی همچنین پیش‌‏بینی کرده است شرکت‏‌های هندی برای بسیاری از شرکت‏‌های اروپایی و بویژه شرکت‏‌هایی که در سال‏‌های اخیر با رکود اقتصادی دست و پنجه نرم‏ می‌‏کردند، مزایایی از قبیل کاهش هزینه‏‌ها و کیفیت کار بالا را به همراه خواهند داشت. 
 
برآوردهای گروه ناس‏کام حکایت از آن دارد که صادرات آی تی هند در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۱۴ با یک نرخ رشد ۱۲ تا ۱۴ درصدی به ۸۶ میلیارد دلار خواهد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.