امنیت

فناوری اطلاعات

گوشی

January 5, 2014
16:54 یکشنبه، 15ام دیماه 1392
کد خبر: 60034

آژانس امنیت ملی آمریکا به اطلاعات گوشی های هوشمند دسترسی دارد

قابلیت نفوذ به تجهیزات کامپیوتری قبل از رسیدن به دست کاربران، توانایی دسترسی به شبکه های وای.فای از فاصله 13 کیلومتری و دسترسی به اطلاعات گوشی های هوشمند آیفون سه مورد از اقدامات آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در زمینه دسترسی به اطلاعات کاربران است.
 
 
به گزارش ایرنا از وب سایت فناوری engadget البته شرکت تولید کننده گوشی های تلفن هوشمند آیفون دسترسی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) را به این گوشی های پرفروش رد کرده است. 
 
1-نفوذ به تجهیزات کامپیوتری قبل از اینکه به دست کاربران برسد 
 
مجله اشپیگل آلمان اعلام کرد که گروه عملیات های دسترسی مناسب (TAO) آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) قادر است بر روی آن ها سخت افزار و یا نرم افزار ردیابی نصب کند و این کار قبل از رسیدن این تجهیزات از سوی کارخانه سازنده به دست کاربر انجام می گیرد. 
 
بخش دیگری از سازمان NSA موسوم به ANT با استفاده از ابزارهای خود می تواند حفره های امنیتی در بسیاری از سیستم های شبکه ای ایجاد کند و از این راه یک دسترسی دایمی برای خود داشته باشد. این حفره های امنیتی حتی در مقابل پاک سازی اطلاعات و بروزشدن میان افزارهای موجود در این تجهیزات پایدار خواهد بود. 
 
این گزارش می افزاید که شرکت های سازنده از این دسترسی ها بی اطلاع هستند. 
 
2- نفوذ به شبکه های وای فای از فاصله 13 کیلومتری 
 
ژاکوب اپلبوم یک کارشناس مسایل امنیتی در فضای مجازی در این باره اظهار داشت: مجموعه ای از ابزارهای سازمان آمریکا که به نام نایت استند
 
( Nightstand) در نفوذ در شبکه های وای فای و جاسازی نرم افزارهای جاسوسی کاربرد دارد. 
 
به گفته وی این دستگاه قادر است تا تجهیزاتی که به سیستم عامل ویندوز مجهز شده اند را از فاصله 13 کیلومتری شنود کند. 
 
3- دسترسی کامل به تلفن های آیفون 
 
نشریه اشپیگل برای نخستین بار این خبر را اعلام کرده بود. 
 
ژاکوب اپلبوم که یک کارشناس درحوزه امنیت فضای مجازی نیز است در این باره اظهار داشت: براساس یک تحقیق، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) تقریبا به تمامی اطلاعات دارندگان گوشی آیفون از طریق نرم افزاری به نام DROPOUTJEEP دسترسی دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: این نرم افزار یک جاسازی نرم افزاری برای گوشی های هوشمند آیفون ایجاد می کند که قادر است مواردی همچون خارج یا وارد کردن فایل های مورد نظر از دستگاه، بازیابی پیامک ها، بازیابی مخاطبان، صندوق پستی، مکان جغرافیایی، تصاویر گرفته شده از طریق دوربین، محل برج ارسال سیگنال ودیگر موارد را به دست آورد که این موارد با استفاده از برنامه جاسازی شده پنهان و محافظت شده انجام می گیرد. 
 
البته شرکت اپل، تولید کننده گوشی های هوشمند آیفون در بیانیه ای اعلام کرد: این سازمان هیچ گاه به منظور ایجاد Backdoor بر روی هر کدام از محصولاتش از جمله آیفون با آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) همکاری نداشته است واز برنامه ای که آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) به انجام آن متهم شده است بی اطلاع است . 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.