تلفن همراه

گوشی

January 5, 2014
17:16 یکشنبه، 15ام دیماه 1392
کد خبر: 60043

بلک‌بری از صفحه‌کلید آیفون شکایت کرد

اگر شما هم جزء‌ آن دسته از کاربرانی هستید که تصور می‌کنید صفحه‌کلید سخت‌افزاری Typo به عنوان ابزار جانبی گوشی هوشمند آیفون شبیه به صفحه‌کلید گوشی هوشمند BlackBerry Q10 ساخته شده است، تنها نیستید.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت بلک‌بری به خاطر همین شباهت پرونده قضایی در دادگاه کالیفرنیای شمالی ترتیب داده و از شرکت تولیدکننده صفحه‌کلید Typo شکایت کرده که حق امتیاز آن‌ها را زیرپا گذاشته است.
صفحه‌کلید سخت‌افزاری مخصوص آیفون که Typo نام دارد و بسیار مورد بحث قرار گرفته است، یک ابزار جانبی محسوب می‌شود که به صورت سخت‌افزاری روی این دستگاه قرار می‌گیرد و امکان تایپ سریع‌تر را برای کاربران فراهم می‌کند. اما بلک‌بری ادعا کرده است که این کیبورد دقیقا از روی صفحه‌کلید آن‌ها کپی شده و فقط آرم بلک‌بری از روی آن حذف شده است.
 
لازم به ذکر است که تلاش مراکز خبری برای گرفتن پاسخ از شرکت Typo بی‌نتیجه بوده و این شرکت هنوز هیچ توضیحی نداده است. 
 
به طور کلی باید توجه داشت که شرکت بلک‌بری حق امتیاز صفحه‌کلیدهای فراوانی را به نام خود به ثبت رسانده است و تولید یک محصول جدید متفاوت با آنچه که تاکنون در بازار بوده کار دشواری به نظر می‌رسد.
شرکت Typo در حالت کلی ادعا کرده که هیچ تخلفی انجام نداده است و صحبت‌های بلک‌بری یک نوع ادعا است که با آن نمی‌تواند چیزی را ثابت کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.