امنیت

فناوری اطلاعات

January 6, 2014
9:26 دوشنبه، 16ام دیماه 1392
کد خبر: 60051

کاربران یاهو مراقب باشند

کاربران وب‌سایت یاهو در حین بازدید از این وب‌سایت با لینک‌های تبلیغاتی مواجه می‌شوند که کلیک کردن روی آنها منجر به هدایت شدنشان به سایت‌هایی می‌شود که می‌توانند حفره‌های امنیتی جاوا را ردیابی کرده و بدافزارهایی را روی سیستم نصب کنند.
 
براساس گزارش Cnet، بازدید‌کنندگان وب‌سایت یاهو طی روزهای گذشته در شبکه تبلیغاتی یاهو در معرض حمله بد‌افزارهایی قرار گرفته‌اند و با کلیک کردن برروی برخی از این تبلیغات به وب‌سایت‌هایی مجهز به کدهایی هدایت می‌شوند که می‌توانند حفره‌های امنیتی جاوا را یافته و بدافزارهای متفاوتی را برروی سیستم‌های رایانه‌ای نصب کنند.
 
شرکت امنیتی Fox IT در گزارش جدید خود اعلام کرده تعداد بازدید‌های انجام شده از این وب‌سایت‌های آلوده 300 هزار بازدید در ساعت بوده‌است و با توجه به میزان 9 درصدی معمولی آلودگی، در هر ساعت 27 هزار نفر آلوده می‌شوند.
 
براساس همین سیستم محاسباتی کشورهای رومانی،‌بریتانیا و فرانسه بیشترین آلودگی را داشته‌اند. هنوز مشخص نیست چرا میزان این آلودگی در این سه کشور بیش از دیگر کشورها است اما متخصصان احتمال می‌دهند این موضوع با تنظیمات بدافزارها بی‌ارتباط نباشد.
 
این شرکت امنیتی دریافته‌است که دامنه وب‌سایت‌های آلوده در هلند قرار دارد، اما هنوز موفق به شناسایی این دامنه‌ها نشده‌است.
 
با توجه به اینکه ترافیک وب‌سایت یاهو کاهش قابل توجهی یافته‌است، اینگونه به نظر می‌آید که شرکت یاهو متوجه نقص‌های امنیتی وب‌سایتش شده و در صدد رفع آن برآمده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.