تلفن همراه

گوشی

January 6, 2014
9:28 دوشنبه، 16ام دیماه 1392
کد خبر: 60052

سال اسمارت‌فون‌ها

سال ۲۰۱۴ از نظر اریک اشمیت، رئیس شرکت گوگل به معنی فراگیری اسمارت‌فون‌ها و استفاده از داده‌ای ژنتیکی برای درمان سرطان خواهد بود.
 
براساس گزارش گاردین، اشمیت در مصاحبه‌ای که با تلویزیون بلومبرگ انجام داد درباره تحولات کلی تکنولوژیکی ، بزرگترین خطای گوگل و چشم‌انداز گوگل از اقتصاد سال 2014 به اظهار نظر پرداخت.
 
به گفته اشمیت بزرگترین تحول در زندگی مصرف‌کنندگان این خواهد بود که هرکس در سال 2014 به کاربر اسمارت‌فون تبدیل خواهد شد و اتصال همه انسان‌ها به ابزاری که اساسا یک ابررایانه‌است به معنی ظهور نسلی جدید از اپلیکیشن‌های سرگرمی، آموزشی، اجتماعی و فراتر خواهد بود. روند سال گذشته بر مبنی سلطه موبایل بود و اکنون موبایل مسلط شده‌است. میزان فروش تبلت‌ها و موبایل‌ها نسبت به رایانه‌ای خانگی افزایش خواهد یافت و مردم با سرعت بالایی با این معماری جدید تطبیق خواهند یافت.
 
افزایش فروش اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها نسبت به رایانه‌ها قطعا به حقیقت خواهد پیوست، در حقیقت اسمارت‌فون‌ها از پایان سال 2010 نسبت به رایانه‌ای خانگی از فروش بسیار بیشتری برخوردار بودند و امسال نیز احتمال می‌رود تبلت‌ها نیز به جبهه اسمارت‌فون‌ها بپیوندند.
 
اشمیت در بخش دیگری از اظهاراتش داده‌های بزرگ و ماشین‌های هوشمند و فراگیری آنها را از دیگر ‌تحولات بزرگ سال 2014 در حوزه تجارت برشمرد پدیده‌ای که به واسطه متحول‌سازی توانایی یافتن افراد، مکالمه مستقیم با آنها، قضاوت درباره آنها، رتبه‌بندی کار آنها و تصمیم‌گیری درباره آینده محصول می‌تواند سرنوشت تمامی تجارت‌ها در سرتاسر جهان متحول سازد.
 
از سویی دیگر اشمیت نیروی بالقوه‌ای را در عرصه ژنومیک، تجزیه تمامی داده‌‌های گرد‌آوری شده از DNA و توالی ژنتیکی، می‌بیند. شاید با اشاره به این موضوع که گوگل یکی از سرمایه‌گذاران شرکت ژنتیکی به نام 23 Andme است، شرکتی که قصد دارد ژنوم میلیون ‌انسان را جمع‌آوری کرده تا بتواند برروی DNA آنها تحلیل همخوانی اطلاعاتی انجام دهد، عجیب نباشد که اشمیت درباره این حوزه علمی نیز به اظهار نظر پرداخته‌است.
 
وی درباره علم ژنتیک می‌گوید: بزرگترین تحولی که چندان نیز قابل پیش‌بینی نیست حوزه ژنتیک است. توانایی در دستیابی به اطلاعات ژنتیکی شخصی و فراهم آمدن زمینه گرد‌آوری تمامی توالی‌های ژنتیکی می‌تواند به کشف شیوه‌های تشخیص و درمان‌ سرطان منجر شوند.
 
اشمیت از توجه نکردن به خیزش و پیشرفت فیس‌بوک و توئیتر و به طور کلی پدید شبکه‌های اجتماعی به عنوان بزرگترین خطای گوگل یاد کرد و گفت قرار نیست این اشتباه دوباره تکرار شود. اشمیت می‌گوید به جای شبکه‌های اجتماعی ما در زمینه‌های دیگری فعالیت داشتیم، اما باید در شبکه‌های اجتماعی نیز پیشرفت می‌کردیم که مسئولیت این خطا به عهده من است.
 
درباره برنامه‌های سال 2014 شرکت گوگل نیز اشمیت به سرمایه‌گذاری بیشتر در سرتاسر جهان اشاره کرده و گفت با توجه به نفوذ اینترنت به همه‌ نقاط جهان، می‌توان در انتظار پیشرفت قابل توجهی بود. به گفته وی، گوگل از هر نوع تغییر و تحولی حتی اگر در راستای بحران‌های اقتصادی داخلی باشد، سود خواهد برد زیرا مردم به محصولات گوگل نیازمندند و گوگل نیز به این توانایی خود افتخار می‌کند. اشمیت کلیدی‌ترین محدودیت در مسیر پیشرفت گوگل را میزان نوآوری، هوشمند بودن و سرعت عمل در به‌کار گیری سیستم‌های جدید می‌داند زیرا گوگل می‌خواهد با حداکثر سرعت این‌کارها را انجام دهد.
 
باوجود اینکه اریک اشمیت تاکنون سابقه درخشانی در پیش‌گویی‌های تکنولوژیکی از خود به جا نگذاشته‌است، با این‌همه همواره بی‌واهمه به ابراز نظر درباره آینده جهان دانش و تکنولوژی می‌پردازد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.