اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

January 7, 2014
23:43 سه شنبه، 17ام دیماه 1392
کد خبر: 60082

رئیس حفاظت در برابر اشعه ایران: نباید به نگرانی مردم از تشعشع شبکه تلفن همراه دامن زد

رئیس حفاظت در برابر اشعه ایران گفت: نباید به نگرانی افکار عمومی از تشعشع شبکه تلفن همراه دامن زد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجانشرقی، محمدرضا کاردان در همایش"ایمنی تشعشع در شبکه‌های تلفن همراه" در دانشگاه تبریز، اظهار کرد: تحقیقات استانداردی درخصوص مخاطرات اموج رادیویی آنتنهای BTS صورت نگرفته و تحقیقات پراکنده نمی‌تواند مبنای تصمیم گیری برای لحاظ استانداردها در این خصوص باشد.
 
وی با بیان این‌که تلفن همراه مانند دیگر تکنولوژی‌ها مزایا و معایبی دارد گفت:‌ البته باید برای معایب آن چاره‌ای اندیشید و استانداردهای مورد نظر را رعایت کرد که این استانداردها در کشور ما نیز رعایت می‌شود؛ تدوین استانداردها یکی از موضوعات مهم در این زمینه است.
 
وی ادامه داد: سازمان‌های متولی بحث‌شان براین است که این استانداردها رعایت می‌شود و به اعتقاد ما استانداردهایی که در ایران تدوین شده، منطبق بر آخرین استانداردهای و به‌روزترین استانداردها در دنیا و کشورهای پیشرفته است.
 
کاردان یادآور شد:‌ با توجه به اعتقاد سازمان جهانی بهداشت، قطعا گوشی تلفن همراه نباید به عنوان اسباب‌بازی برای کودکان مورد استفاده قرار بگیرد و این سازمان توصیه کرده که مدت زمان مکالمه کاهش یافته و فاصله گوشی از بدن افزایش یابد و قاطعانه نمی‌گوید این گوشی‌ها مضر هستند یا نه و ما به دنبال آنیم که در این زمینه‌ها اطلاع‌رسانی را افزایش دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.