تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

January 8, 2014
0:05 چهارشنبه، 18ام دیماه 1392
کد خبر: 60095

تولید اولین صفحات لمسی دنیا با قابلیت ضدمیکروبی

تلفنهای هوشمند و تبلتهای ما ممکن است به نظر تمیز برسند، اما تحقیقات اخیر هزاران میکروب زنده روی صفحه نمایشها یافته است که قادر هستند بیماری و اسهال را گسترش دهند.
 
 
 
شرکت کورنینگ به عنوان شرکتی که در پس صفحات فوق قدرتمند و شیشه ای تلفن گوریلا قرار دارد یک صفحه نمایش ضد میکروب تولید کرده است که باکتری و میکروب را پس از هر تماس با صفحه از بین می برد.
 
این صفحه نمایش دارای عامل ضدمیکروب یون نقره است و اولین شیشه ضدمیکروبی تلقی می شود که قادر به از بین بردن میکروبها تا 99.9 درصد است.
 
این صفحه نمایش لمسی ضد میکروبی در نمایشگاه کالاهای الکترونیک لاس وگاس به نمایش گذاشته شده است و توسط بسیاری از شرکت کنندگان مورد آزمایش قرار می گیرد. تولید کننده اعتقاد دارد که یک روز می توان از این ویژگی روی پنجره ها، مبلمان محل کار، صفحات نمایش تلفنهای هوشمند و تبلتها و همچنین ماشین حسابها استفاده کرد.
 
جیمز آر استینر نایب رئیس و میرعامل مواد خاص در شرکت کورنینگ گفت: شیشه گوریلا ضد میکروب کورنینگ مانع رشد خزه، تشکیل گچ، کپک، قارچ و باکتری می شود و علت آن خواص ضدمیکروبی است که جزء خصوصیات ذاتی این شیشه ها بوده و تا پایان عمر دستگاه باقی می ماند.
 
این شرکت همچنین مدعی شده که می تواند ویژگی ضد میکروبی را بدون تضعیف شیشه به آن اضافه کند چرا که این صفحات نمایش نسبت به کشش مقاوم هستند و میکروبها نمی توانند در شکافهای آن زندگی کنند.
 
درحال حاضر دستگاه های گلکسی سامسونگ و گوگل نکسوس 7 و همچنین تبلتهای شرکت سونی دارای صفحه نمایش گوریلا هستند. اما درحال حاضر یون نقره تنها در بیمارستانها و سایر استفاده های پزشکی کاربرد دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.