اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 8, 2014
13:57 چهارشنبه، 18ام دیماه 1392
کد خبر: 60125

‫نسخه الکترونیک مجلات را در گردسوز بخوانید

در فضای گسترده اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی به یکی از پرکاربردترین سایت‌ها برای کاربران تبدیل شده اند و نیازهای جمع کثیری از آنان را تأمین می کنند. در کشور ما نیز در سال‌های اخیر شکل‌گیری فروشگاه‌های اینترنتی و ارائه محصولات در زمینه ها و موضوعات مختلف، به طور چشمگیری افزایش یافته است و مخاطبین ایرانی هر روز بیش از پیش با این ابزار دنیای فن‌آوری اطلاعات آشنا می شوند.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به تازگی فروشگاه‌های اینترنتی در کشور ما در حوزه‌های فرهنگی، همچون فروش فیلم، کتاب، موسیقی و … فعالیت بیشتری پیدا کرده‌اند. در این بین فروش کتاب و مجلات به صورت اینترنتی و در قالب الکترونیکی، جهت مطالعه بر روی رایانه‌های شخصی و تلفن‌ها و تبلت‌های هوشمند، جهشی در ارائه محصولات این حوزه فرهنگی در بستر اینترنت را فراهم کرده است.
دیگر یک کیسوک بزرگ مطبوعات یا یک مغازه کتابفروشی، تنها یک کلیک با شما فاصله خواهد داشت و به راحتی می‌توانید هرآنچه برای مطالعه به آن علاقه‌مند هستید را تهیه و استفاده نمایید.
 
علاوه بر کاهش هزینه های حمل و نقل و صرفه‌جویی در وقت مخاطبین، نکته قابل توجه هزینه کمتر نسخه‌های الکترونیک این محصولات، نسبت به نسخه چاپی آنها است. علاوه برآن از تأثیر نشر الکترونیک در حفاظت از محیط زیست و درختان نمی توان چشم پوشی کرد.
 
تمامی این مسائل در حالی است که بزرگترین مانع بر سر راه گسترش نشر الکترونیک در کشور ما در سال‌های اخیر، عدم رعایت حقوق ناشر و به عبارت کلی، حق کپی رایت می‌باشد.
 
در این بین سایت گردسوز به عنوان اولین فروشگاه الکترونیک مجلات و کتب در ایران، از مهر ماه سال 1392 کار خود را آغاز کرد و توانست علاوه‌بر ارائه مجلات و کتب به صورت الکترونیک در قالبی کاربر پسند، با امکانات و کیفیت مناسب، حق کپی رایت آثار را به صورت کامل حفظ نماید. 
 
در کنار این امکانات، ارائه مجلات و کتاب‌های منتشر شده در داخل، به مخاطبین این آثار در خارج از کشور به وسیله درگاه فروش ارزی، امکانی است در جهت آشنایی و استفاده هرچه بیشتر ایرانیان خارج از کشور و حتی مردم سایر کشورها، از محصولات فرهنگی تولید شده در داخل کشور.
 
به این ترتیب فصلی نو در ارائه محصولات فرهنگی در قالب الکترونیکی و بر بستر اینترنت فراهم شده است که امید می‌رود در آینده‌ای نچندان دور شاهد گسترش مخاطبین این حوزه و در نتیجه افزایش سطح مطالعه در میان مردم خوب کشورمان، باشیم.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از امکانات سایت گردسوز، کافیت به آدرس اینترنتی این سایت به نشانی www.gerdsooz.ir مراجعه نمایید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.