امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 8, 2014
14:49 چهارشنبه، 18ام دیماه 1392
کد خبر: 60129

هکرها یک ساعته مشترکان یاهو را از پا درآوردند

یک بدافزار پرقدرت طی چند روز گذشته چندین بار به سرور تبلیغاتی شرکت یاهو حمله کرد و باعث شد هزاران کاربر در کشورهای مختلف با مشکل مواجه شوند.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت امنیتی Fox-IT با انتشار مطلبی در وبلاگ رسمی خود توضیح داد که سرورهای یاهو که مربوط به بخش تبلیغات این شرکت می‌شوند در بخش Java آسیب‌پذیری‌های امنیتی را شامل شدند که این اتفاق در نهایت نصب بدافزار یاد شده را منجر شد.
 
این شرکت امنیتی گفت: «کاربرانی که طی چند روز گذشته وارد سایت Yahoo.com شدند، به صورت خودکار آگهی‌های تبلیغاتی ارایه شده از سوی ads.yahoo.com را دریافت کردند. لازم به ذکر است که برخی از این آگهی‌ها آلوده بودند».
 
شرکت Fox-IT که دفتر مرکزی آن در کشور هلند واقع شده است، بر امنیت سایبری تمرکز دارد و پیش‌بینی کرده است که در این اتفاق ده‌ها هزار کاربر طی یک ساعت آسیب دیده‌اند.
 
این شرکت همچنین توضیح داد: «ضریب آسیب‌رسانی این بدافزار 9 درصد بوده است. بر این اساس می‌توان گفت که در هر ساعت 27 هزار کاربر را مورد حمله قرار داده است. با این توضیح می‌توان گفت ساکنان کشورهای رومانی، بریتانیا و فرانسه بیش از دیگر کاربران آسیب دیده‌اند. هنوز به درستی مشخص نیست که به چه علت کاربران این کشور آسیب بیشتری دیده‌اند».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.