فناوری اطلاعات

/باCES2014/

معرفی نسل جدید خدمات یاهو در CES

"ماریسا مایر"(Marissa Mayer) مدیرعامل شرکت یاهو در بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی جهان موسوم به CES 2014 در مقابل هزاران نفر سخنرانی کرد.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، او طی سخنرانی خود که حدود یک ساعت به طول انجامید، از اهداف یاهو برای سال 2014 میلادی گفت و پس از آن با برخی از مدیران عامل در شرکت‌های بزرگ صحبت کرد.
 
به گفته مایر، در نمایشگاه CES 2014 مهم‌ترین سخنرانی چند سال اخیر خود را انجام داد و طی آن اظهار داشت که یاهو قصد دارد به صورت گسترده فعالیت‌های خود را به دستگاه‌های موبایلی انتقال دهد.
او گفت که یاهو ماهانه بیش از 400 میلیون کاربر موبایلی دارد و اگر قرار باشد که مجموع مشترکان موبایلی آن در سطح جهانی شمارش شوند، تعداد آن‌ها از 800 میلیون نفر هم فراتر می‌رود. 
 
مدیرعامل یاهو پیش‌بینی کرده است که در سال 2017 میلادی بیش از 3.8 میلیارد دستگاه موبایلی در سراسر جهان به اینترنت متصل خواهند بود که البته شرکت یاهو قصد دارد بخش قابل ملاحظه‌ای از آن‌ها را به سمت خود بکشاند.
 
مایر همچنین خاطر نشان کرد که با خرید شرکت Couric در سال 2013، قصد دارد فعالیت‌های یاهو را به طور خاص روی گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی متمرکز کند. 
 
مدیرعامل یاهو همچنین سرویس جدیدی را با نام Yahoo News Digest معرفی کرد که قرار است روزانه دو بار به‌روز شود که این سرویس در راستای خرید شرکت Summly راه‌اندازی شده است. شرکت یاهو همچنین قصد دارد مجله دیجیتالی جدید خود را با نام Yahoo Tech راه‌اندازی کند.
 

​​