اپراتورها

گزارش جونیپر از درآمد 17 میلیارد دلاری تبلیغات در ابزارهای موبایلی

در حالی که درآمد حاضر تبلیغات داخل ابزارهای موبایلی طی سال 2013 میلادی 3.5 میلیارد دلار محاسبه شد، پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال 2018 از 17 میلیارد دلار هم فراتر رود.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی Juniper Research نشان می‌دهد که در این رشد قابل ملاحظه عوامل مختلفی اثرگذار خواهند بود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به افزایش قابلیت دستگاه‌های موبایلی، ایجاد تبلیغات رسانه‌ای تعاملی، کنار گذاشتن روش‌های سنتی تبلیغاتی و همچنین تمرکز بیشتر بر انتشار آگهی‌های متناسب با شرایط مکانی و نیازهای کاربر اشاره کرد.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد که هم‌اکنون بیش از 70 درصد هزینه‌های تبلیغاتی به ابزارهای مخصوص گوشی‌های هوشمند مربوط می‌شود و در این فرآیند میزان سرمایه‌گذاری تبلیغاتی برای تبلت‌ها نیز سیر صعودی را دنبال می‌کند.
 
کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال 2018 میلادی 50 درصد از هزینه‌های تبلیغاتی نرم‌افزار مخصوص گوشی‌های هوشمند و 50 درصد مابقی در ابزارهای مخصوص تبلت‌ها پرداخت شود.

​​