سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری

لبه تکنولوژی

January 10, 2014
0:32 جمعه، 20ام دیماه 1392
کد خبر: 60150

خودروهایی با سیستم عامل اندروید وارد بازار می شوند

شرکت گوگل با همکاری شرکتهای خودروسازی آئودی، هوندا و جی ام ائتلاف آزاد خودرویی را تشکیل داده است و سیستم عامل منبع باز اندروید را وارد تمام خودروهای جدید می کند.
 
 
ائتلاف آزاد خودرویی سیستم عامل اندروید را به یک استاندارد متداول برای رایانه های داخل خودرو تبدیل می کند و 700 هزار اپلیکیشن موجود خودرویی را وارد داشبوردها خواهد کرد.
 
این ائتلاف با هدف تسریع نوآوری خودروها با رویکرد دسترسی پذیری و شخصی سازی فعالیت می کند.
 
با وجود یک رایانه اندرویدی در داشبورد اتومبیلها، رانندگان می توانند به نامه های الکترونیکی، اپلیکیشنها و موسیقی که در دستگاه تلفن هوشمند خود وجود دارد به طور مستقیم از داشبورد خود دسترسی پیدا کنند. همچنین انتظار می رود که برخی از اشکال فناوری تشخیص صوتی نیز برای کنترل بدون استفاده از دست نیز به کار گرفته شود. بی تردید ناوبری جی پی اس نیز بخشی از این ویژگیها را تشکیل خواهد داد.
 
این اقدام شبیه ائتلاف دستگاه های آزاد گوگل در سال 2007 است برای ترویج سیستم عامل اندروید برای تلفنهای هوشمند است. این ائتلاف نیازمند اعضایی است که توافق کنند محصولات ناسازگار با اندروید تولید نمی کند و همواره روی این سیستم عامل تمرکز می کنند. این ائتلاف درحال حاضر 80 عضو دارد و موجب شده است که اندروید محبوب ترین سیستم عامل برای تلفنهای هوشمند باشد.
 
گوگل این مسئله را در نمایشگاه محصولات الکترونیک لاس وگاس اعلام کرد که از دیروز سه شنبه 17 دی ماه برگزار شده است.
 
پاتریک بردی مدیر مهندسی اندروید گوگل در این رابطه گفته است که امروز میلیونها نفر از مردم تلفنها و تبلتهای اندرویدی خود را به اتومبیلها می آورند اما هنوز تجربه رانندگی سیستم عاملی را که برای اتومبیل نوشته شده باشد ندارند. در صورتی که این اتفاق رخ دهد اجرای اپلیکیشنهای محبوب در اتومبیل و کنترل آن از روی داشبورد بسیار عالی خواهد بود.
 
اپل پیش از این با همکاری شرکتهایی چون بی ام دابلیو، دایملر، مرسدس و هوندا تلاش می کند داشبوردهای هوشمندی که دارای سیستم عامل iOS هستند تولید کند تا این اتومبیل ها با سیستم عامل آی پد ها و آی فونها کار کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.