اپراتورها

تلفن همراه

January 11, 2014
13:37 شنبه، 21ام دیماه 1392
کد خبر: 60171

گزارش موازی خبرگزاری‌های تسنیم و نسیم از حکایت نارضایتی این روزهای مشترکان از اینترنت رایتل

مشترکان رایتل در عین فول بودن آنتن‌دهی، اینترنتی ندارند و اپراتور مرکز خدمات این شرکت هم ظاهرا پاسخی مناسب خارج از لیست ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم شبکه ارتباطی نسل سوم تهران در یکی دو هفته گذشته دچار اختلالات بسیاری در برخی مناطق شده و کاربران رایتل در این مناطق بر خلاف تمامی شرایط موجود که نشان از سلامت بودن سیستم دارد، سیستم‌شان دچار اختلال است.
در هفته گذشته کاربران بسیاری از شرق و شمال شرق تهران در ارتباط با تسنیم گفته‌اند که اینترنت رایتلی‌شان با مشکل مواجه شده و هر چه با مرکز تماس این اپراتور تماس می‌گیرند تنها به ذکر جملاتی از پیش آماده شده اکتفا می‌کنند و چیزی که در نهایت حاصل نمی‌شود، رفع اختلالات است.
در همین زمینه یکی از کاربران شرق تهران (حد فاصل میدان نبوت و سی‌متری آیت) معتقد است که در دو هفته گذشته، سیستم سر پایی داشته و بدون هیچ مشکلی از اینترنت آن استفاده می‌کرده اما طی 7-8 روز گذشته با اختلالات بسیاری از قبیل قطع و وصلی‌های مکرر و همچنین عدم اتصال به شبکه در حالیکه آنتن‌دهی فول بوده، مواجه شده است.
البته این مشترک جزو کاربران شبکه "داخلی" شبکه رایتل است و در شرایطی که باید از بهترین خدمات برخوردار و در هر حالتی دارای سرویسی با کیفیت بالا باشد، اینگونه روز را شب می‌کند و در حالیکه چندین بار با مراکز تماس رایتل تماس گرفته و طبق گفته آن‌ها تنظیمات گوشی‌اش را به شکل دستی تغییر داده اما هیچ تغییری در بستر خدماتی آن حاصل نشده است.
یکی دیگر از کاربران پاسدارانی هم دقیقا با این مشکل مواجه شده و در عین داخلی بودن، باز هم با مشکل مواجه است؛ جالب‌تر اینکه این مشترک ضمن گلایه از آنتن‌دهی فول سیم‌کارتش در تمامی شرایط می‌گوید: سیم‌کارت من قادر نیست پیجی ساده را باز کند اما در تمامی شرایط آنتن می‌دهد که این اعصابم را به هم ریخته و نمی‌دانم واقعا مسئولان رایتل فکر می‌کنند متوجه نمی‌ویم!
البته باز هم این مشکل به همین‌جا ختم نمی‌شود و گزارشاتی از منطقه بلوار ابوذر و میدان بهارستان هم رسیده که دقیقا شامل مشکلی مشابه می‌شود.
 
*حال برای شنیدن پاسخ رایتل به این قبیل مشترکان با مرکز تماس آن تماسی حاصل کردیم و پرسیدیم، یکی دو هفته‌ای می‌شود که کیفیت سرویس اینترنت این شرکت در مناطق شرقی دچار افت شده و قطع و وصلی‌های مکرر صبر مشترکان‌تان را لبریز کرده است، دلیل این موضوع چیست؟
رایتل: آنتن‌دهی منطقه باید چک شود تا مشخص گردد داخلی است یا خارجی زیرا مناطق داخلی ما به هیچ عنوان نباید دچار اختلال باشند و مناطق خارجی هم در بیرون از فضای مسقف باید آنتن‌دهی خوبی داشته باشد.
از روی نواحی تحت پوشش‌ سایت رایتل چک کردیم، منطقه ما داخلی است، پس چرا اختلال داریم؟
رایتل: اصولا نباید در این مناطق مشکلی وجود داشته باشد اما اگر مشترکی هستید که به مشکل خورده‌اید بهتر است سیم کارت خود را در دو مدل گوشی دیگر و در چند خیابان بالا یا پایین‌تر چک کنید و در صورت مشکل مجدد با همکاران ما در واحد فنی تماس بگیرید تا راهکاری را به شما بگویند و به شکل دستی وارد گوشی کنید.
با همکاران شما هم تماس گرفتیم و یکسری راهکار گفتند اما هیچکدام جواب نداد، حال باید چکار کنیم؟
رایتل: اگر همانطور که گفتید جزو ناحیه تهرانپارس یا نظام آباد محسوب شویدف یک هفته، 10 روزی هست که آنتن‌دهی در این مناطق مشکل دارد و گزارشاتی در این زمینه داشته‌ایم.
چرا این اختلال را مطرح نکردید و به مشترکان اطلاع‌رسانی نکردید؟
رایتل: احتمالا تیم فنی شرایط را طوری دیده که بتواند مشکل را سریعا رفع کند و به همین دلیل مطرح نشده باشد.
به نظر شما، 10 روز زمان کمی است که تیم فنی صلاحی در اطلاع‌رسانی ندیده‌اند؟
رایتل: احتمالا در این مسیر به مشکل خورده‌اند چون اصولا اختلالات نباید بیشتر از یک هفته طول بکشد.
از پاسخ‌های ضد و نقیض مسئول این اپراتور به صراحت می‌توان متوجه شد که تیم فنی ارتباط کمرنگی با بخش اطلاع‌رسانی و مرکز تماس دارد اما با این حال از پاسخ این اپراتور هم می‌توان دریافت که گزارش‌های اختلال فنی وجود داشته اما با این حال رسانه‌ای نشده یا صلاخ این اپراتور این بوده که از اختلالات چیزی به مشترکانش نگوید.
 
یکی از مشترکانی که تقریبا با همین پاسخ از سوی مرکز تماس رایتل مواجه شده بود در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم گفت: من زنگ زدم و مشکلم را به مرکز تماس گفته‌ام اما آن‌ها می‌گویند سیم‌کارتت را در دو دستگاه دیگر تست کن در حالیکه سیم‌کارت من پانچ شده است و معدود دستگاهی را می‌توان یافت که قابلیت پشتیبانی از این سیم‌کارت‌ها را داشته باشد؛ رایتل شیوه خوبی را برای راهنمایی مشترکانش انتخاب نکرده است و سعی بر این دارد که با کمترین هزینه مشترکان را راضی نگاه دارد.
 
از سوی دیگر، خبرگزاری نسیم هم در خبری موازی نوشت: شبکه ارتباطی نسل سوم(رایتل) در چند روز گذشته در نقاط مختلف تهران دچار اختلالات بسیاری شده که با وجود گزارش‌های مردمی در این زمینه، این موضوع از سوی این اپراتور اطلاع‌رسانی نشده است/ کیفیت خدمت‌رسانی رایتل طبق گفته کاربران، همچنان پایین است.
 
به گزارش «نسیم»، اختلالات گسترده در آنتن‌دهی و خدمت رسانی اپراتور سوم تلفن همراه کشور، چند وقتی است که برای کاربران بسیار آزاردهنده شده است و با وجود اینکه نمایشگر آنتن‌دهی تلفن همراه کاربران "فول" است، اما کاربران در استفاده از خدمات این شبکه، به خصوص اینترنت، با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند و بعضا نمی‌توانند از خدمات معرفی شده توسط رایتل استفاده کنند.
 
کاربران سیم‌کارت‌های رایتل در یکی دو هفته اخیر بارها با خبرگزاری «نسیم»، تماس گرفته و مشکلات خود را مطرح کرده‌اند، اما پاسخ‌های اپراتور این شرکت در این زمینه به هیچ عنوان قانع‌کننده نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.