اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

January 11, 2014
17:35 شنبه، 21ام دیماه 1392
کد خبر: 60180

گاف آسیاتک در تبلیغ اینترنتی 10 مگابیتی

IMG_8017.JPG
 
یکی از شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در بیلبوردهای تبلیغاتی خود به جای اینترنت 10 مگابیتی، از عرضه اینترنت 10 مگابایتی خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار آژانس خبری ارتباطات و فناوری اطلاعات (ایستنا)، آسیاتک در بلیبردهای تبلیغاتی خود در شهر ساری آورده است که اینترنت پرسرعت با سرعت 10 مگابایت را با 100 گیگابایت ترافیک به همراه مودم رایگان عرضه می‌کند.
 
این درحالی است که هر یک مگابایت هشت برابر یک مگابیت است که عملا امکان ارایه آن روی خطوط سیمی و با فناوری ADSL وجود ندارد.
 
 
توضیحات آسیاتک:

در پی انتشار این خبر در ایستنا، آسیاتک، جوابیهای را ارسال داشته، که بدون نیاز به توضیحی، عینا در ادامه می‌آید:

پیرو انتشار خبر مذکور به اطلاع می رساند که اشتباه نگارشی توسط یکی از نمایندگان آسیاتک در شهر ساری رخ داده و ضمن برخورد با نماینده مذکور، دستور تعویض تابلو نیز داده شده است. قابل ذکر است فروش اینترنت پرسرعت شرکت آسیاتک، شبکه بسیار گسترده در سراسر کشور با بیش از 4500 عاملیت فروش اصلی و فرعی می باشد و احتمال بروز چنین اشتباهاتی نیز وجود دارد. نکته مهمتر در این اصلاحیه این است که در تکنولوژی ADSL2+ امکان ارایه سرویس با سرعتی تا 24 مگابیت در ثانیه وجود دارد و شرکت آسیاتک نیز اخیرا سرویسی با عنوان" شهاب 1 " با سرعت 10 مگابیت در ثانیه طراحی نموده است که  برای اولین بار در نمایشگاه الکامپ 92 رونمایی و مورد استقبال بسیاری از بازدید کنندگان قرار گرفت.
لازم به ذکر است که خبرنگار این رسانه در پاراگراف آخر خبر،خود نیز دچار اشتباه شده است.وی در بخش آخر خبر آورده است که هر یک مگابایت هشت برابر یک مگابیت است که عملا امکان ارایه آن روی خطوط سیمی و با فناوری ADSL وجود ندارد، در حالی که در تکنولوژی ADSL2+ امکان ارایه سرویس  روی زوج سیم تا سرعت بالاتر از 8 مگابیت بر ثانیه نیز امکانپذیر است.

 

 

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.