اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 13, 2014
13:03 دوشنبه، 23ام دیماه 1392
کد خبر: 60216

تلویزیون تعاملی بالاخره از فروردین آینده می‌آید

مجری پروژه تلویزیون تعاملی از ارائه این سرویس در فروردین ماه سال آینده خبر داد و گفت: ثبت نام برای دریافت تلویزیون اینترنتی و تعاملی (IP مدیا) در نیمه اول بهمن ماه در 6 شهر آغاز می شود.
 
حسین عبدالله زاده در گفتگو با مهر با بیان اینکه آمادگی ارائه این سرویس وجود دارد، افزود: از اواخر دی ماه تیزرهای تبلیغاتی ارائه این سرویس آماده شده و سازمان صدا و سیما و معاونت رسانه مجازی این سازمان در خصوص سرویس تلویزیون تعاملی و نحوه ثبت نام و مزایای آن به مردم اطلاع رسانی عمومی خواهند کرد.
 
وی افزود: پس از انجام اطلاع رسانی و توجیه مردم در استفاده از این سرویس در نیمه اول بهمن ماه ثبت نام برای دریافت این سرویس آغاز خواهد شد و مردم در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، یزد و قزوین می توانند در این زمینه ثبت نام کنند.
 
عبدالله زاده ارائه این سرویس را سه ماه بعد از ثبت نام اولیه اعلام کرد و گفت: برای شروع ارائه این سرویس به 20هزار کاربر در 22 بهمن ماه تلویزیون تعاملی می دهیم اما برای پوشش 100هزار کاربر پیش بینی می شود ارائه سرویس تا پایان فروردین ماه به طول انجامد.
 
مجری پروژه IP مدیا در مورد نحوه دریافت این سرویس نیز گفت: تلویزیون اینترنتی نیازمند یک ست آپ باکس و یک مودم ADSL بوده که تمام تلاشمان این است که ست آپ باکس ها را در داخل تولید کنیم، اما در شرایط فعلی با توجه به قیمت ارز ست آپ باکس ها حدود 300هزار تومان قیمت داده می شود. همچنین این سرویس ماهانه 15هزار تومان به عنوان حق اشتراک برای مشترکان هزینه دارد.
 
وی با بیان اینکه سرویس های جدید به مرور بر روی تلویزیون اینترنتی آماده می شود، افزود: قرار است هفته ای یک سریال و یک فیلم جدید بر روی این سرویس گذاشته شود و ارائه دهنده سرویس های این سیستم متفاوت از آنچه خواهد بود که در آرشیو صدا و سیما موجود است.
 
عبدالله زاده با تاکید بر اینکه هم اکنون حدود 4میلیون نفر با استفاده از ست آپ باکس ها، کانال های تلویزیونی صدا و سیما را مشاهده می کنند، تصریح کرد: به طور قطع سیستم IPمدیا با توجه به ویژگی های خاص خود، جذابیت زیادی برای خانواده ها دارد و مخاطبان را جذب می کند.
 
به گفته مجری پروژه IPمدیا برای استفاده از این سرویس نیازی به اینترنت نبوده و تنها مشترک باید دارای مودم ADSL از یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: این سرویس در عرض 30ماه، 5/1میلیون مشترک قابل ارائه خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.