فناوری اطلاعات

January 15, 2014
2:51 چهارشنبه، 25ام دیماه 1392
کد خبر: 60266

پیش‌‏بینی IDC از آینده راهبردهای زنجیره تامین در صنایع تولیدی

شرکت آی دی سی در گزارش جدید خود به پیش‌‏بینی راهبردهای صنایع تولیدی در زمینه مدیریت زنجیره تامین پرداخته است. 
 
شرکت داده‌‏های بین‌‏المللی (آی دی سی) اخیراً یک کنفرانس تحت وب در زمینه راهبردهای مربوط به مدیریت زنجیره تامین برگزار کرده و در آن روند حاکم بر این راهبرد‌ها در سال ۲۰۱۴ را پیش‌‏بینی کرده است. بر اساس این پیش‌‏بینی‏‌ها، صنایع تولیدی در سال ۲۰۱۴ در راهبردهای خود در زمینه مدیریت زنجیره تامین بیش از هر چیز بر روی افزایش انعطاف‏‌پذیری عملیاتی (resiliency) تمرکز خواهند کرد. همچنین پیش‌‏بینی شده است امسال بیشتر سرمایه‏‌گذاری‏‌هایی که در زمینه فناوری‏‌های مرتبط با این راهکار‌ها انجام می‌‏شود، با هدف به روز کردن این سیستم‏‌ها و تلاش برای اتخاذ رویکردهای جدید در این زمینه خواهد بود. 
 
تحلیل‏گران آی دی سی معتقدند در سال پیش رو ناپایدار شدن بازار تقاضا‌ها و گستردگی بازار عرضه باعث خواهد شد شبکه‌‏های عرضه و تامین تلاش کنند به بازار تقاضا‌ها نزدیک‏‌تر شوند. از طرف دیگر، نیاز کسب و کارهای تولیدی به افزایش سرعت خود آن‌ها را وامی‌‏دارد یکپارچگی بین برنامه‌‏ریزی‏‌های مربوط به زنجیره تامین و وظایف مربوط به تحقق این برنامه‏‌ها را افزایش دهند. 
 
آی دی سی همچنین پیش‌‏بینی کرده است امسال صنایع تولیدی بیشتر خواهند کوشید درک بهتری از بازار تقاضا داشته باشند و بدین طریق در جهت‏‌گیری آن سهیم باشند. این صنایع همچنین تلاش خواهند کرد تمرکز خود بر مخاطرات و انعطاف‌‏پذیری زنجیره تامین، بویژه در زمینه مانیتورینگ و ره‏گیری این فرایند‌ها را افزایش دهند. مدیریت تجارت جهانی نیز به عنوان یکی از قابلیت‏‌های مهم برای مدیریت بازارهای نوظهور از جمله دیگر اولویت‏‌های صنایع تولیدی خواهد بود. 
 
تحلیل‏گران آی دی سی معتقدند امسال علاقه صنایع تولیدی به مدیریت داده‏‌ها و راهبری سازمان نیز افزایش خواهد یافت. امسال همچنین علاقه کسب و کار‌ها به همکاری‏‌های جمعی و پربازده‏‌تر باعث افزایش توجه به شبکه‌‏های تجاری ارتباطات شرکت به شرکت (B۲B) خواهد شد. کسب و کارهای تولیدی همچنین تلاش خواهند کرد بازدهی حاصل از داده‏‌ها و اطلاعات گردآوری شده خود را افزایش دهند و به همین دلیل توجه ویژه‌‏ای به استفاده از ابزارهای همراه و فناوری‏‌های پردازش ابری خواهند داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.