سخت‌افزار

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 15, 2014
3:05 چهارشنبه، 25ام دیماه 1392
کد خبر: 60275

پیش‌بینی فروش ۱. ۱ میلیارد دستگاه تحت اندروید در سال ۲۰۱۴

بنا بر پیش‌بینی مؤسسه بین المللی گارتنر، فروش رایانه‌های لوحی و تلفن‌های همراه هوشمند در سال جاری از عدد ۱ میلیارد فرا‌تر خواهد رفت. 
 
 
به گزارش رویترز، پیش‌بینی شده است فروش اندروید که در حال حاضر محبوب بسیاری از تولیدکنندگان مانند سامسونگ، اچ تی سی و سونی است، در سال ۲۰۱۴ در بسیاری از کشورهای نوظهور اقتصادی دنیا تا ۲۶ درصد نیز رشد خواهد داشت. 
 
بنابر گزارش رویترز سیستم عامل‌های اپل نیز در سال جاری فروششان به ۳۴۴ میلیون نسخه خواهد رسید که به نسبت سال گذشته میلادی ۲۸ درصد افزایش نشان خواهد داد. 
 
البته در گزارش گارتنر تأکید شده است که ما در مورد تعداد صحبت می‌کنیم نه ارزش و سود مالی ایجاد شده! چرا که همگان می‌دانیم سیستم عامل آندروید از رقبای اپلی خود بسیار ارزان‌تر است. 
سیستم عامل ویندوز مایکروسافت که همچنان سهم خوبی از بازار رایانه‌های شخصی و نوت بوک‌ها را در اختیار دارد در سال جاری ۳۶۰ میلیون فروش خواهد داشت. فروش ویندوز در سال گذشته ۳۲۸ میلیون دستگاه بوده است. 
 
فروش رایانه‌های شخصی و نوت بوک‌ها امسال نیز تحت تاثیر موفقیت رایانه‌های لوحی کاهش ۴۷ درصدی را تجربه خواهد کرد و فروشش به ۲۶۳ میلیون دستگاه می‌رسد. 
 
در گزارش گارتنر آمده که در سال جاری ورود رایانه‌های لوحی هیبریدی و نوت بوک‌های بسیار سبک تا حدود زیادی جوابگوی نیازهای کاربران خواهند بود. 
 
تلفن‌های همراه هوشمند فروششان همچنان رشد دارد اما آهنگ رشد پایین‌تری به نسبت سال گذشته دارد. در سال جاری فروش محصولات ارزان‌تر با امکانات کمتر به نسبت محصولات گران بهتر خواهد بود. 
فروش جهانی این محصولات در سال جاری با ۶. ۷ درصد رشد به ۴۸. ۲ میلیارد دستگاه خواهد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.