سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

January 15, 2014
3:30 چهارشنبه، 25ام دیماه 1392
کد خبر: 60280

عجیب‌ترین فناوری‌های ارایه شده در نمایشگاه CES 2014

بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرف جهان موسوم به CES 2014 درحالی در لاس‌وگاس آمریکا برگزار شد که تمامی شرکت‌های فعال در این حوزه آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار دادند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، فناوری‌های ارایه شده در نمایشگاه در بخش‌های مختلف از سیستم‌های مخصوص نسل جدید خودروها گرفته تا دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی را شامل شدند و هر کدام از آن‌ها به نوعی نظر مخاطبان را به خود جلب کردند. 
 
در هر یک از این محصولات نوآوری ویژه‌ای استفاده شده بود تا پیشبرد زندگی را برای انسان آسان‌تر کند. اما کارشناسان در بررسی‌های خود لیست عجیب‌ترین فناوری‌ها و گجت‌هایی که در CES 2014 عرضه شده است را منتشر کردند. لیست این فناوری‌ها به قرار زیر اعلام شده است:
 
1- سیستم OpticWash
شرکت سازنده OpticWash از آن با عنوان "دستگاه شست‌وشوی شیشه عینک" یاد می‌کند و برای استفاده از آن شما باید عینک خود را روی بخش نگه‌دارنده که از جنس پلاستیک ساخته شده است قرار دهید و تنها یک دقیقه صبر کنید تا شیشه عینک‌تان تمیز شود. این دستگاه با اسپری‌های فشارقوی عینک را می‌شوید و سپس به اشعه ماورای بنفش می‌تاباند و در نهایت عینک را از یک تونل هوای خشک عبور می‌دهد. هر بار شست‌وشوی عینک با این دستگاه فقط یک دلار هزینه دارد.
 
2- دستگاه Petzila Pet Remote Interaction
دستگاه Petzila با قابلیت اتصال به اینترنت ساخته شده است که این امکان را فراهم می‌کند زمانی که خارج از منزل به‌سر می‌برید مراقب حیوان خانگی خود باشید و غذایش را در اختیار او بگذارید. برای این دستگاه یک دوربین دیجیتالی ویژه در نظر گرفته شده است که از طریق آن می‌توانید به صورت مستقیم حیوان خانگی خود را مشاهده کنید و به صدای آن گوش دهید. با این دستگاه همچنین می‌توانید از راه دور ظرف آب و غذای حیوان خود را عوض کنید. 
 
3- سیستم Panono Panoramic Ball Camera
این سیستم که شبیه به یک توپ ساخته شده است شامل 36 دوربین دیجیتالی مجزا می‌شود که به صورت همزمان و به‌طور خودکار فعالیت خود را آغاز می‌کنند تا از محیط پیرامون شما تصاویر 360 درجه در 360 درجه گرفته شود و به راحتی بتوانید آن‌ها را روی هر مرورگر اینترنتی مشاهده کنید. این دوربین‌ها قابلیت پرواز دارند و زمانی که شما آن را به بالای سر خود می‌فرستید،‌ بدون دخالت کاربر فعالیت خود را آغاز می‌کنند و تصویربرداری را از تمام محیط پیرامون شما انجام می‌دهند. شما با این دستگاه می‌توانید تصاویر خود را به صورت مستقیم به اینترنت منتقل کنید.
 
4- دستگاه Elektra Press-On Stylus Nails
اگر شما هم جزء آن دسته از خانم‌هایی هستید که ناخن‌های خود را بلند می‌کنید و در عین حال تمایل به استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به نمایشگر لمسی دارید، Elektra مشکل شما را حل می‌کند. ناخن مصنوعی Elektra Nails یک لمس کننده الکترواستاتیک پلاستیکی محسوب می‌شود که به شما امکان می‌دهد از ناخن‌های خود روی نمایشگر لمسی دستگاه‌تان استفاده کنید. این دستگاه ناخن‌های شما را به یک قلم هوشمند تبدیل می‌کند.
 
5- سیستم Kolibree Smart Toothbrush
مسواک Kolibree از فناوری بلوتوث برای برقراری ارتباط با گوشی هوشمند استفاده می‌کند تا نشان دهد که دندان‌های شما و خانواده‌تان تا چه اندازه سالم است. این مسواک هوشمند قابلیتی دارد که به شما امکان می‌دهد دندان‌های خود را با دندان‌های دیگر اعضای خانواده مقایسه کنید و در نهایت متوجه شوید که کدام یک از این دندان‌ها سالم‌تر هستند. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.