اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

January 15, 2014
4:13 چهارشنبه، 25ام دیماه 1392
کد خبر: 60283

طرح سیسکو برای تحت پوشش قرار دادن همه ساکنان زمین!

شرکت سیسکو طی چندین سال حضور در بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی جهان برای نخستین بار در سالن نمایشگاه CES 2014 حضور یافت که این مسئله تعجب همه شرکت‌کنندگان را برانگیخت.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مسئله به آن معنی خواهد بود که سیسکو طی چند سال گذشته تولید محصولات الکترونیکی برای کاربران خانگی از جمله دوربین دیجیتالی Flip و سیستم شبکه‌ای Linksys را کنار گذاشته است.
اما "جان چمبرز"( John Chambers) مدیرعامل سیسکو بر این باور است که طرح "اینترنت برای همه‌ چیز"(IoE) در این شرکت رکن اصلی را برعهده دارد و در آینده نزدیک همه ساکنان کره خاکی، کاربران خانگی و متخصصان را تحت پوشش قرار می‌دهد.
 
سیسکو در نظر ندارد ابزارهای خود را به صورت مستقیم به کاربران بفروشد، بلکه در برنامه‌ریزی‌های خود به این نتیجه رسیده است تا به صورت گسترده‌تر صنایع را به خود وابسته کند و آن‌ها را کارآمدتر سازد. به عبارت دیگر، این شرکت قصد دارد زیرساخت‌ها را تحت پوشش قرار دهد و با ورود به حوزه ابزارهای موبایلی، طرح "اینترنت برای همه چیز" را گسترش دهد.
 
مدیرعامل سیسکو برای تحقق این هدف قصد دارد روش‌های سنتی را کنار بگذارد. این شرکت پیش‌بینی کرده است که در سال 2020 از اجرای طرح "اینترنت برای همه چیز" بیش از 19 میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.