اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

January 16, 2014
3:35 پنجشنبه، 26ام دیماه 1392
کد خبر: 60291

مخابرات از ترخیص بخش عمده 100 میلیارد تجهیزات مخابراتی مانده در گمرک خبرداد

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: بخش عمده‌ای از تجهیزات این شرکت که به دلیل عدم صدور مجوز از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در گمرک مانده بود، پس از اخذ مجوزهای لازم مدتی است که ترخیص شده است.
 
داوود زارعیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از تجهیزات مخابراتی با دریافت مجوزهای لازم از گمرک ترخیص شده و حتی برخی از آنها در مرحله نصب قرار دارند و قرار است در ایام دهه فجر مورد بهره برداری قرار بگیرند.
 
وی درباره میزان تجهیزاتی که همچنان در گمرک مانده توضیح داد: بخشی از تجهیزات مخابراتی که عمدتا پیمانکاران مخابرات وارد کرده‌اند همچنان در گمرک است که در این زمینه درصدد تامین نظر سازمان تنظیم مقررات ارتباطات هستیم. درنهایت هم به دستور وزیر ارتباطات قرار بر آن است که همکاریهای لازم با مخابرات صورت بگیرد.
 
زارعیان در پاسخ به این سوال که آیا مشخص است از نظر ریالی چه میزان از تجهیزات مخابرات همچنان در گمرک مانده است اظهار کرد: تجهیزات مخابراتی معمولا یا مستقیما از طرف شرکت مخابرات وارد می‌شوند و یا شرکتهای پیمانکاری که با ما کار می‌کنند تجهیزات را وارد می‌کنند که در حال حاضر در هر دوی این موارد بخش عمده‌ای از تجهیزات ترخیص شده است.
 
به گزارش ایسنا، آبان‌ماه سال جاری مدیر عامل مخابرات ایران از ماندن بیش از 100 میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی در گمرک خبر داد و گفت: اکنون مدتی است سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مجوز ترخیص دستگاه‌های ما را نمی‌دهد و بحث بدهی‌ مخابرات را بهانه قرار داده است.
 
پوررنجبر ادامه داد: در این زمینه نیز ما نشست‌های مختلفی داشتیم که در این جلسات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد باید تمام اختلاف حساب‌ها که به زعم آن‌ها بدهی محسوب می‌شود پرداخت شود. در صورتی که ما بر این باوریم که به رگولاتوری و وزارت ارتباطات بدهی نداریم و در نهایت اختلاف حساب بین دو دستگاه وجود دارد که در این زمینه نیز قانون باید تصمیم بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.