رگولاتوری

فناوری اطلاعات

January 20, 2014
9:03 دوشنبه، 30ام دیماه 1392
کد خبر: 60354

برآورد گارتنر از میزان آمادگی کسب و کار‌ها برای فرایند دیجیتالی شدن

نظرسنجی شرکت پژوهشی گارتنر نشان داده است بخش زیادی از مدیران آی تی سازمان‏‌ها هنوز آمادگی چندانی برای روند دیجیتالی‌‏سازی فرایند کسب و کار‌ها ندارند. 
 
به گزارش وب‏‌سایت گارتنر، نظرسنجی انجام‏‌شده نشان داد‌ه است که ۵۱ درصد از مدیران آی تی سازمان‏‌ها گفته‌‏اند تندباد دیجیتالی‏‌سازی سریع‏‌تر از آن چیزی است که بتوانند خود را با آن سازگار کنند. ۴۲ درصد نیز گفته‌‏اند احساس می‌‏کنند از مهارت و استعداد کافی برای مواجهه با این روند در آینده برخوردار نیستند. شرکت گارتنر این نظرسنجی را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ انجام داده است و در آن نظر دو هزار و ۳۳۹ نفر از مدیران آی تی سازمان‏‌ها در ۷۷ کشور جهان را جویا شده است. بودجه آی تی این سازمان‏‌ها نیز در مجموع بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار بوده است. 
 
شرکت گارتنر در این گزارش اعلام کرده است دیجیتالی‌‏سازی سومین دوره‌‏ای است که بر کسب و کارهای آی تی می‌‏گذرد. به اعتقاد گارتنر در دوره اول عمدتاً بر روی این مسئله تمرکز می‌‏شود که فناوری‏‌های آی تی چگونه می‌‏تواند دستاوردهای جدید و خارق‏‌العاده‌‏ای به همراه داشته باشد. خودکار کردن عملیات کسب و کار‌ها که به ارتقای سرعت و مقیاس فعالیت‏‌ها می‌‏انجامید، از جمله مهم‌ترین ویژگی‏‌های این دوره بود. دوره دوم دوره صنعتی‌‏سازی کسب و کارهای آی تی بود، فرایندی که در یک دهه گذشته جریان داشت و کسب و کارهای آی تی را قابل اطمینان‏‌تر، پیش‏‌بینی‏‌پذیر‌تر و شفاف‏‌تر کرد.
 
به اعتقاد گارتنر، هم‏‌اکنون در حال ورود به دوره سوم یعنی دوره دیجیتالی‏‌سازی کسب و کارهای آی تی هستیم. در این دوره فناوری‏‌هایی مثل «اینترنت برای همه چیز» در حال اعمال تغییرات بنیادین بر کسب و کار‌ها هستند. این فناوری‏‌ها نه تنها شیوه تعامل کسب و کار‌ها با فناوری‏‌ها را تغییر می‌‏دهد، بلکه منبای رقابت‏‌ها را تغییر می‌‏دهد و صنایع جدیدی ایجاد می‌‏کند. 
 
این نظرسنجی در عین حال نشان داده است که یک چهارم از مدیران آی تی سرمایه‌‏گذاری‌‏های مهمی در بخش خدمات پردازش ابری عمومی انجام خواهند داد. اکثریت آن‌ها نیز گفته‌‏اند انتظار دارند تا سال ۲۰۲۰ بیش از نیمی از عملیات کسب و کار آن‌ها از طریق خدمات پردازش ابری عمومی انجام شود. هفتاد درصد نیز گفته‌‏اند قصد دارند در دو یا سه سال آینده فناوری‏‌های مورد استفاده خود را تغییر دهند. بسیاری از آن‌ها نیز گفته‌‏اند قصد دارند با شرکت‏‌های کوچک و نوپا وارد شراکت شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.