امنیت

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 20, 2014
9:05 دوشنبه، 30ام دیماه 1392
کد خبر: 60356

پشتیبانی امنیتی از ویندوز XP یک سال تمدید شد

شرکت مایکروسافت تایید کرد طرح جامع جلوگیری از انتشار بدافزار‌ها روی ویندوز XP را تا بیش از یک سال پس از اتمام تاریخ پشتیبانی از این سیستم‌عامل رایانه‌ای ادامه می‌دهد. 
 
به گزارش وب‌سایت computerworld، سخنگوی این شرکت بزرگ نرم‌افزاری با ارسال یک پست الکترونیکی توضیح داد: «ابزار امنیتی مقابله با بدافزارهای مایکروسافت موسوم به Malicious Software Removal Tool هم‌سو با موتورهای ضدبدافزاری و سیستم امضای دیجیتالی این شرکت عمل می‌کند و قرار است که این ابزار امنیتی ضدویروسی تا تاریخ ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵ برای سیستم‌عامل ویندوز XP عرضه شود». 
 
این ابزار امنیتی که با نام MSRT شناخته می‌شود، به صورت ماهانه به‌روز می‌شود و طی آن مایکروسافت خانواده‌های اصلی بدافزار‌ها را شناسایی می‌کند و در هر ماه بزرگ‌ترین تهدیدهای امنیتی را برای کاربران خود از بین می‌برد. 
 
این ابزار از طریق سرویس Windows Update در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و همچنین سرویس به‌روزرسانی سرور ویندوز (WSUS) نیز در بخش Patch Tuesday خود آن را به دست کاربران می‌رساند. 
 
لازم به ذکر است که ابزار امنیتی MSRT به صورت خودکار روی رایانه شخصی کاربران نصب می‌شود و سپس بدافزارهای موجود در رایانه را جست‌وجو می‌کند و آن‌ها را از بین می‌برد. 
 
کاربران همچنین می‌توانند ابزار امنیتی MSRT را به صورت دستی از سایت اینترنتی شرکت مایکروسافت بارگذاری کنند. 
 
طرح جدید مایکروسافت مبنی بر ادامه پشتیبانی از ابزار امنیتی MSRT در سیستم‌عامل ویندوز XP بخشی از تصمیمات اخیر این شرکت محسوب می‌شود که چهارشنبه هفته گذشته اتخاذ شد. بر اساس این تصمیمات قرار شد صاحبان سیستم‌عامل ویندوز XP که از نرم‌افزار ضدویروس رایگان Security Essentials مایکروسافت استفاده می‌کنند، برای دوره زمانی بیشتری تحت حمایت این شرکت قرار گیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.