سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 21, 2014
13:57 سه شنبه، 1ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60394

امکانات لوکس در مادربورد های دو لوکس ایسوس

ایسوس به عنوان بزرگترین تولید کننده مادربورد در دنیا، از طیف گسترده ای از محصولات در این زمینه برخوردار می باشد. به طوریکه می توان برای هر نوع نیاز کاربران، یک مادربورد از ایسوس در نظر گرفت. پس از عرضه چیپ ست موفق Z87 از سوی اینتل ،ASUS نیز مدل های مختلفی را بر پایه این چیپ ست تولید نموده است.
 
یکی از مدل های محبوب ایسوس در هر سری از مادربورد های تولیدی این شرکت Deluxe می باشد. اما امسال ایسوس سنت شکنی نموده و 3 نمونه از مادربورد  Deluxe  را معرفی نموده است که هر کدام  از ویژگی های  متفاوتی نسبت به یکدیگر برخوردار می باشند. Z87-Deluxe دارای امکانات و قابلیتهای خوبی برای ارائه کارایی مناسب در پردازش های مختلف است. ایسوس در این مادربورد از قابلیت Dual Intelligent Processor 4 استفاده کرده است که امکان مدیریت چهار قابلیت Digi+ Power، TPU، Fan Xpert 2 و EPU را با استفاده از یک کلیک به کاربر می‌دهد و با این روش امکان زدن چهار هدف را تنها با یک کلیک در یک زمان را به کاربر می‌دهد.
 
اما مادربورد Z87-Deluxe/Dual  نخستی مادربورد سری Z87 دنیا بود که توانست گواهی استفاده از دو Thunderbolt برروی یک بورد  را از  اینتل دریافت نماید.در واقع پورت Thunderbolt  دو برابر سریعتر از USB 3.0 می باشد و پهنای باند آن برابر با 10Gbps می باشد، که میتوان به هر پورت 6 عدد درایو ذخیره سازی اطلاعات و یک مانیتور متصل نمود. البته این رقم برای Z87-Deluxe/Dual برابر می باشد، یعنی می توان همزمان 12 درایو ذخیره سازی اطلاعات و 2 مانیتور رو همزمان به دو پورت متصل نمود و از پهنای باند فوق العاده 20Gbps برخوردار بود. همچنین وجود این دو پورت به همراه   DisplayPort   کاربران را قادر خواهد ساخت تا 3 تصویر مجزا با کیفیت Ultra HD 4K را تجربه نمایند.
 
مادربورد Z87-Deluxe/Quad نیز دارای امکاناتی همانند دو مدل قبل می باشد. تنها تفاوت این مدل بهره مندی از استاندارد Thunderbolt 2 می باشد. در واقع این مادربورد اولین در دنیا می باشد که این گواهی را از اینتل دریافت نموده است. این استاندارد نسبت به نسل پیشین خود از 2 برابر پهنای باند بیشتر(40Gbps) بهره می برد.
 
اما این تمام ماجرانیست چون ایسوس در این محصولات از یک کارت‌شبکه 802.11ac دو بانده با آنتن خارجی استفاده کرده است که این موضوع امکان اتصال و انتقال اطلاعات به محصولات متنوع را به این مدل ها می‌دهد. این کارت شبکه امکان انتقال اطلاعات با سه برابر سرعت کارت شبکه 802.11n را فراهم می‌کند. برای بهبود کارایی و امکان مدیریت بهتر ایسوس از نسل جدید بایوس UEFI خود در این محصولات استفاده کرده است  که امکان مدیریت و حتی ذخیره پروفایل‌ها اورکلاک و دیگر موارد براحتی فراهم نموده است. از دیگر امکانات موجود در این بوردها می‌توان به قابلیت‌های USB3.0 Boost که باعث افزایش سرعت انتقال انتقال تا 170 درصد در مقایسه با USB3 می‌شود، AI Suite نسخه 3 برای مدیریت مادربورد و قطعات، Direct Key برای ورود آسان به بایوس بدون نیاز به بایوس بدون زدن دکمه Del، قابلیت 5X Protection برای محافظت بیشتر از مادربورد و وجود خروجی‌های تصویر مانند Display Port، HDMI و Mini Display Port اشاره کرد. در مجموع این سه مدل یک محصول ایده آل برای کاربردهای امروزی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.