تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 22, 2014
7:10 چهارشنبه، 2ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60411

روزی 50 میلیون پیامک با WhatsApp جابه‌جا می‌شود

ابزار پیام‌رسان اینترنتی WhatsApp محبوبیت فراوانی بین همه کاربران جهانی دارد و این طور که گزارش جدید نشان می دهد، به طور میانگین در هر روز 50 میلیون پیام با این ابزار جابه‌جا می‌شود.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، "جان کوئم"(Jan Kuom) مدیر مرکز ارایه دهنده این پلتفورم ارتباطی چندگانه که در کنفرانس DLD زوریخ شرکت کرده بود، این آمار را اعلام کرد و توضیح داد که WhatsApp در سال جدید میلادی بیش از 430 میلیون مشترک فعال دارد.
 
لازم به ذکر است که گفته شده بود سرویس ارتباطی اینترنتی WhatsApp سال گذشته 400 میلیون مشترک دارد و این رقم نشان می‌دهد که هم اکنون محبوبیت آن نزد کاربران جهانی افزایش یافته است. البته باید توجه داشت که 30 میلیون مشترک جدید تنها ظرف یک ماه مشتری WhatsApp شده‌اند.
 
مرکز TechCrunch نیز در گزارشی مجزا توضیح داد، ارسال روزانه 50 میلیون پیام از طریق سرویس WhatsApp به این معنی خواهد بود که بزرگترین رقیب پیامک در حال گسترش است.
 
"بندیکت ایوانز"(Benedict Evans) از تحلیلگران سرشناس حوزه تلفن همراه هم اظهار داشت که میزان استفاده از سرویس WhatsApp با سرعت قابل ملاحظه در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک میزان ارسال پیام با این سرویس از تعداد پیامک‌های ارسال شده در روز فراتر رود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.