امنیت

فناوری اطلاعات

January 22, 2014
11:40 چهارشنبه، 2ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60420

حملات هکری با یخچال‌های جاسوس

محققان حوزه امنیت اینترنت هشدار می‌دهند، دستگاه‌های هوشمند در منازل مانند تلویزیون یا یخچال می‌توانند به ابزاری در دست هکرها برای ارسال پیام‌های هرزه‌نگاری (spam) تبدیل شوند.
 
 
تحقیقات صورت گرفته توسط محققان شرکت ProofPoint نشان می‌دهد، دستگاه‌های هوشمند منازل فاقد سیستم رایانه‌ای با قابلیت اتصال به اینترنت، مستعد حملات هکرها هستند.
 
این دستگاه‌های هوشمند به پلت‌فرمی برای حملات هکرها تبدیل می‌شوند، بطوریکه تنها در سال 2013 بیش از 100 پیام هرزه‌نگاری توسط دستگاه‌های هوشمند منازل از جمله یخچال، تلویزیون و مایکروویو ارسال شده‌اند.
 
خطر حملات هکرها به دستگاه‌های هوشمند منازل چهار برابر بیشتر از رایانه‌ها است، چراکه رمز عبوری برای این دستگاه‌ها تعریف نشده است و میزان امنیت آنها به مراتب پایین‌تر از امنیت تلفن همراه هوشمند، تبلت و رایانه است.
 
در این حالت، یخچال یا تلویزیون هوشمند منازل پس از آلوده شدن بوسیله نرم‌افزارهای مخرب (malware) برای انتشار ویروس در اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
ترموستات، دروبین‌های امنیتی، مایکروویو، یخچال، تلویزیون و کنسول بازی از مهمترین دستگاه‌های هوشمندی هستند که هدف حملات هکری واقع می‌شوند.
 
محققان هشدار می‌دهند، بی‌توجهی به امنیت دستگاه‌های هوشمند چالش جدی برای تحقق ایده ساخت خانه‌های محسوب شده و می‌تواند منازل را به پایگاهی برای حملات هکری تبدیل کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.