رگولاتوری

فناوری اطلاعات

January 24, 2014
13:07 جمعه، 4ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60451

وزیر ارتباطات خبر داد: همکاری 8 دستگاه اجرایی و نظارتی در طرح ملی نظارت بر بازار ICT

وزیر ارتباطات گفت: با تکمیل حلقه ارجاع شکایت به اپراتورها و همکاری 8 دستگاه حاکمیتی، اجرایی و نظارتی، می توانیم حقوق شهروندی در حوزه ICT را به مردم بیشتر اطلاع رسانی کنیم و شاهد کاهش تخلفات و بهبود کیفیت خدمات در این بخش باشیم.

محمود واعظی یکی از دغدغه های خود را در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، احقاق حقوق شهروندی در این حوزه، عنوان کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: روز چهارشنبه جلسه ای با سازمان تنظیم مقررات در خصوص طرحی داشتم که با 8 دستگاه حاکمیتی، اجرایی و نظارتی متعهد به پیگیری شکایات مردم هستند.
 
وی ادامه داد: این 8 دستگاه عبارتند از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس فتا، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، سازمان فناوری اطلاعات ایران، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی.
 
واعظی اظهار داشت: در این جلسه، گزارشی از روند انجام کار در پیگیری شکایات ارائه شد؛ اینکه بعد از ثبت شکایات در سامانه، موضوع شکایت از طریق کارتابل الکترونیکی ارجاعات و پیگیری شکایات پیگیری می شود؛ در نهایت بررسی می شود که چه تعداد شکایت ثبت شده و چه تعداد شکایت بعد از بررسی و پیگیری محقق تشخیص داده شده و مشکل آنها حل شده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اعلام حمایت از طرح ملی نظارت بر بازار ICT کشور، اظهار امیدواری کرد: با تکمیل حلقه ارجاع شکایت به اپراتورها و شرکت ها، از طریق وصل شدن سیستم خدمات مشتریان به یکدیگر و پشتیبانی و فعالیت تمام سازمان های یاد شده بتوانیم نخست حقوق شهروندی در حوزه ICT را به مردم بیشتر اطلاع رسانی کنیم و ثانیاٌ با حمایت از حقوق مردم، شاهد کاهش تخلفات و جرایم در این بخش باشیم و خدمات ارایه شده به مردم با کیفیت مناسب و مطابق با مقررات و مفاد پروانه ها باشد.
 
وی تاکید کرد: در صدد هستیم که سامانه 195 که مربوط به دریافت شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است را نیز به این سامانه و سامانه اپراتورها و شرکت های خدمات رسان متصل کنیم تا زمان پاسخگویی کوتاهتر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.