سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

January 24, 2014
13:59 جمعه، 4ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60466

کامپیوتر کوچک اینتل را بشناسید

شرکت اینتل از پروژه تحقیقاتی جدیدی خبر داده است طی آن دستگاهی به اندازه یک کارت حافظه SD ساخته می‌شود تا در گوشی‌های معمولی مورد استفاده قرار گیرد.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، "برایان کرزانیچ"(Brian Krzanich) مدیرعامل شرکت اینتل طی سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی CES 2014 گفت: «چگونه می‌توانیم همه ابزارهایی که اطرافمان وجود دارد را هوشمند کنیم؟».
او همزمان که این سوال را مطرح کرد، ابزاری با نام Intel Edison در دست داشت و توضیح داد که این فناوری جامع‌ترین پاسخ به سوال یاد شده است.
 
به گفته کرزانیچ، این رایانه کوچک که در بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی جهان معرفی شد، یک رایانه شخصی در سطح Pentium محسوب می‌شود که به اندازه کارت حافظه SD ساخته شده است.
 
این رایانه مبتنی بر فناوری Intel Quark ساخته شده و قادر است از انواع سیستم‌های عامل موجود پشتیبانی کند. برای این رایانه کوچک سیستم داخلی پشتیبان از شبکه‌های بی‌سیم و قابلیت‌های کاهش مصرف انرژی در نظر گرفته شده است و هر کاربر می‌تواند از آن به عنوان یک دستگاه متصل به اینترنت استفاده کند.
 
 
اگرچه دستگاه Edison به اندازه کوچک ساخته شده است، اما برای طراحی و تولید آن گروه‌های فراوانی حضور داشتند. "رندی وانگ"( Randy Wang) مدیر آزمایشگاه اینتل در کشور چین مدیریت این گروه‌ها را برعهده داشته است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.