تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

January 24, 2014
13:59 جمعه، 4ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60467

مدیر اریکسون مدیرعامل مایکروسافت می‌شود

احتمال می‌رود "هانس وستبرگ"(Hans Vestberg) مدیرعامل کنونی شرکت مخابراتی اریکسون به عنوان مدیرعامل بعدی شرکت مایکروسافت جایگزین "استیو بالمر"(Steve Ballmer) شود.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، منابع آگاه داخلی نزدیک به فرآیند انتخاب مدیرعامل جدید مایکروسافت اعلام کردند که هیئت مدیره این شرکت بزرگ نرم‌افزاری به صورت فعال مدیرعامل شرکت اریکسون را مورد سنجش قرار می‌دهد تا احتمال جایگزینی او را با مدیرعامل کنونی مایکروسافت بررسی کند.
 
وستبرگ که هم‌اکنون 48 سال دارد، در سال 1988 به اریکسون پیوست و بین سال‌های 2007 تا 2009 میلادی مدیریت مرکز مالی این شرکت بزرگ مخابراتی را عهده‌دار شد. او سپس در سال 2010 میلادی پست مدیرعاملی شرکت اریکسون را از آن خود کرد.
 
یکی از اقدام اصلی او واگذاری سهم 50 درصدی شرکت تولیدکننده تلفن‌های همراه سونی- اریکسون به شرکت ژاپنی سونی و مدیریت گروه‌های بازرگانی مختلف شرکت مخابراتی اریکسون بود.
 
لازم به ذکر است "استیفن ایلاپ"(Stephen Elop) مدیرعامل اسبق نوکیا به همراه "ساتیا نادلا"(Satya Nadella) مدیر مرکز سیستم‌های پردازش ابری مایکروسافت از دیگر افرادی هستند که حضور آن‌ها در پست مدیرعاملی مایکروسافت همچنان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
شرکت مایکروسافت قصد دارد فرآیند جست‌وجو به دنبال مدیرعامل جدید را اوایل سال جاری میلادی به اتمام برساند تا با گذشت مدت کوتاهی پس از آن، مدیرعامل جدید مشغول به کار شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.